اجتماعیاقتصادی

خسارت های سنگین آتش سوزی در بازار سنتی قاهره

آتش سوزی گسترده در بازارهای سنتی و مردمی در شهر قاهره پایتخت مصر موجب به بار آمدن خسارت های سنگین شد.

میدل ایست نیوز: وقوع آتش سوزی در بزرگترین بازار سنتی قاهره و در منطقه ای که بزرگترین و مهمترین بازارهای عمده فروشی و خرده فروشی در آن قرار دارد، باعث بر جای ماندن خسارات بسیار گسترده شد.

به گزارش العربیه، پس از مهار آتش سوزی صبح امروز در فروشگاه پوشاک«الموسکی» در منطقه العتبه ، مقامات مصری ضمن بازدید از مکان حادثه، بررسی علل آتش سوزی و برآورد خسارات را  آغاز کردند.

مقامات مصری شماری از شاهدان عینی و صاحبان مغازه ها را برای گوش فرادادن به اظهار نظرهای آنان احضار کردند و به کارآگاهان دستور دادند تا به سرعت در مورد این حادثه تحقیق و دوربین های مدار بسته را ضبط کنند.

گفتنی است آتش سوی در یک ملک سه طبقه متشکل از یک طبقه همکف و دو طبقه بالا که دارای سقف چوبی بود و از آن به عنوان فروشگاه پوشاک استفاده می شد، رخ داد و آتش سوزی گسترده منجر به فروریختن بخش هایی از آن شد.

رسانه‌های محلی به نقل از شاهدان گزارش دادند با توجه به قدرت آتش‌سوزی و سرعت گسترش آن، خسارت‌های مورد انتظار بالغ بر میلیون ها جنیه (لیره) خواهد بود زیرا بسیاری از مغازه‌ها و انبارها در منطقه‌ای که شامل بزرگترین و مهم‌ترین عمده‌فروشی و بازارهای خرده فروشی در قاهره است، آسیب دیده اند.

منبع
العربیه

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا