سیاسی

رایزنی بایدن و عبدالله دوم درباره تحولات نوار غزه

رئیس جمهور امریکا و پادشاه اردن با بررسی تحولات نوار غزه، بر اجرای راه حل دو کشوری برای پایان دادن به درگیریها در منطقه تاکید کردند.

میدل ایست نیوز: ملک عبدالله دوم پادشاه اردن و جو بایدن رئیس جمهور امریکا امروز جمعه طی تماسی تلفنی اوضاع و تحولات خطرناک نوار غزه و تلاش های انجام شده برای دستیابی به آتش بس فوری و دائمی و پایان دادن به بحران انسانی در این منطقه را بررسی کردند.

به گزارش خبرگزاری رسمی اردن(پترا)، پادشاه اردن در این تماس تلفنی بر لزوم توقف فوری جنگ در غزه و اطمینان از ورود کافی کمک‌های بشردوستانه از طریق تمام گذرگاه‌ها و ارسال بدون مانع و تاخیر آن برای شهروندان در مناطق مختلف تاکید کرد.

این منبع افزود: بایدن نیز در این تماس، افزون بر بررسی تعدادی از مسائل دوجانبه و راه های تقویت همکاری های اقتصادی، از تلاش های استثنایی کشور اردن، تحت هدایت ملک عبدالله، در تقویت و تحکیم همراه با نیازهای بشردوستانه در غزه قدردانی کرد.

دو طرف همچنین تحولات کرانه باختری و لزوم حمایت از تشکیلات خودگردان فلسطین را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

پادشاه اردن بر لزوم توقف همه اقدامات یکجانبه اسرائیل، حملات شهرک نشینان افراطی به فلسطینیان در کرانه باختری و هتاکی به مقدسات اسلامی و مسیحی در قدس و همچنین ایفای نقش امریکا در ایجاد افق سیاسی برای دستیابی به صلح عادلانه و همه جانبه بر اساس راه حل دو کشوری تاکید کرد.

بایدن نیز در پایان بر حمایت مستمر کشورش از اردن به عنوان یک شریک کلیدی در تلاش برای تقویت امنیت و ثبات در منطقه تاکید کرد.

منبع
پترا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا