سیاسی

نشست چهارجانبه رم درباره آزادی اسرا و آتش بس در غزه

نشست چهارجانبه مقامات امریکا، مصر، قطر و رژیم صهیونیستی درحالی قرار است در پایتخت ایتالیا برگزار شود که با توجه به لجاجت ورزی نتانیاهو کارشناسان به نتایج آن خوشبین نیستند.

میدل ایست نیوز: منابع خبری از برگزاری نشستی چهار جانبه میان مقامات مصری و همتایان امریکایی و قطری آنها با حضور رئیس سازمان اطلاعات رژیم صهیونیستی در شهر رم پایتخت ایتالیا در روز یکشنبه آینده خبر دادند.

به گزارش سمانیوز به نقل از پایگاه عبری «والا»، انتظار می رود «دیوید بارنیه» رئیس موساد، روز یکشنبه در رم به همراه رئیس سازمان سیای امریکا، نخست‌وزیر قطر و رئیس سازمان اطلاعات مصر، به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای پیشبرد مذاکرات در مورد توافق مربوط به آزادی اسرا و  برقراری آتش‌بس در غزه، با یکدیگر دیدار کنند.

در همین حال یک منبع آگاه اعلام کرد، انتظار نمی رود نشست رم شامل مذاکرات مفصل در مورد شکاف های باقی مانده در مذاکرات باشد، بلکه عمدتاً بر استراتژی آینده متمرکز خواهد بود.

یک مقام ارشد اسرائیلی که مذاکرات را دنبال می کند، تصریح کرد: انتظار نمی رود دیدار رم به گشایش منجر شود چرا که هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که فشار بایدن رئیس جمهور امریکا، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل را متقاعد به کاهش خواسته های سخت و جدید خود کرده باشد.

این مقام اسرائیلی خاطر نشان کرد: نتانیاهو خواستار توافقی است که نمی‌توان به آن دست یافت و در حال حاضر آماده اقدام خاصی در این زمینه نیست و از این رو ممکن است در مذاکرات به بحران و نه توافق دست یابیم.

منبع
سما نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا