اقتصادی

افتتاح فاز اول پروژه تصفیه خانه میدان نفتی الفیحاء در بصره

معاون نخست وزیر و وزیر نفت عراق روز جمعه فاز اول پروژه تکمیل شده تصفیه خانه مرکزی میدان نفتی الفیحاء را  در استان بصره افتتاح کرد.

 میدل ایست نیوز: معاون نخست وزیر و وزیر نفت عراق روز جمعه فاز اول پروژه تکمیل شده تصفیه خانه مرکزی میدان نفتی الفیحاء را  در استان بصره افتتاح کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، حیان عبدالغنی طی اظهاراتی گفت: وزارت نفت موفق شد بخش اکتشافی الفیحاء را به میدان نفتی مولد تبدیل کند که سه مخزن و انبار نفتی الیمامه، مشرف و الزبیر را برای تولید 100 هزار بشکه در روز پوشش خواهد داد.

وی خاطرنشان کرد: این وزارتخانه طرحی را برای سرمایه‌گذاری گاز همراه نفت (APG)، از این میدان نفتی با احداث کارخانه فرآوری و سرمایه‌گذاری گاز همراه با ظرفیت روزانه 125 میلیون فوت مکعب استاندارد تدوین کرده است و انتظار می رود این طرح تا پایان سال 2024 تکمیل شود.

عبدالغنی تأکید کرد: وزارت نفت به تطبیق احکام برنامه دولت برای توسعه صنعت نفت و گاز و تلاش برای افزایش عواید مالی آن به منظور برای حمایت از اقتصاد ملی پافشاری دارد.

گفتنی است حیان عبدالغنی معاون نخست وزیر و وزیر نفت عراق روز پنجشنبه وارد استان بصره شد و تعدادی از پروژه های نفتی و خدماتی را افتتاح کرد.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا