سیاسی

ایتالیا روابط خود را با سوریه از سرمی‌گیرد

وزیر خارجه ایتالیا از تعیین سفیر جدید این کشور در سوریه و ازسرگیری روابط با دمشق خبر داد.

میدل ایست نیوز: وزیر امور خارجه ایتالیا روز جمعه اعلام کرد کشورش تصمیم گرفته است به منظور نمایان ساختن اوضاع سوریه، سفیر جدیدی در این کشور تعیین کند تا بدین ترتیب نخستین کشور عضو گروه هفت باشد که بعد از شروع جنگ داخلی در سوریه، ماموریت دیپلماتیک خود در دمشق را از سر می گیرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، «آنتونیو تایانی» وزیر خارجه ایتالیا اعلام کرد، «استفانو راواگنان»، فرستاده ویژه فعلی وزارت امور خارجه ایتالیا به سوریه به عنوان سفیر این کشور در دمشق منصوب شده و قرار است به زودی ماموریت خود را در این سمت بر عهده گیرد.

گفتنی است ایتالیا در سال 2012 تمامی کارمندان سفارت خود در دمشق را فراخواند و فعالیت های دیپلماتیک خود را در سوریه در اعتراض به آنچه آن را خشونت غیرقابل قبول دولت بشار اسد علیه شهروندان این کشور نامید، به حال تعلیق درآورد.

این روابط در حالی برقرار می شود که دولت بشار اسد پس از یک جنگ 13 ساله که میلیون ها آواره سوری را به سمت اروپا روانه کرد، کنترل بیشتر مناطق سوریه را دوباره به دست گرفته است.

هفته گذشته ایتالیا و هفت کشور دیگر اتحادیه اروپا نامه ای به جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ارسال کردند و از این اتحادیه خواستند نقش موثرتری در سوریه ایفا کند.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا