سیاسی

بیانیه کشورهای عربی در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در غزه

نمایندگان دائمی کشورهای عربی در سازمان ملل متحد در بیانیه ای مشترک جنایات رژیم صهیونیستی را یک فاجعه انسانی توصیف کردند و خواستار ارسال کمک های بیشتر به نوار غزه شدند.

میدل ایست نیوز: نمایندگان دائمی کشورهای عربی در سازمان ملل متحد در بیانیه ای مشترک، جنایات رژیم صهیونیستی را یک فاجعه انسانی توصیف کردند و خواستار ارسال کمک های بیشتر به نوار غزه شدند.

به گزارش الجزیره مباشر، گروه عربی در شورای امنیت با انتشار بیانیه ای اعلام کرد تجاوزات اسرائیل به نواره غزه به وقوع یک فاجعه انسانی بی‌سابقه منجر شده است.

این بیانیه تصریح کرد: اسرائیل از گرسنه نگه داشتن مردم نوار غزه  به عنوان یک سلاح جنگی و  از کمک های بشردوستانه به عنوان اهرم  فشار علیه فلسطینیان استفاده می کند و همین امر منجر به وخامت اوضاع و تشدید درد و رنج انسانی در غزه شده است.

این بیانیه تصریح کرد: ما نمی‌توانیم به اسرائیل اجازه دهیم  در مورد تعداد کامیون‌های کمک‌رسانی که وارد غزه می‌شوند، آمار و ارقام نادرست ارائه کند.

کشورهای عربی در این بیانیه تاکید کردند: برای رفع نیازهای بشردوستانه شهروندان فلسطینی باید تمامی مبادی ورودی به غزه باز شود و ما بر ضرورت اقدام فوری برای پاسخ به نیازها و مصائب انسانی غزه قبل از آنکه فرصت از دست برود، تاکید داریم.

در این بیانیه از جامعه بین المللی درخواست شده است  اسرائیل را برای برقراری آتش بس در نوار غزه و اجازه امداد رسانی تحت فشار قرار دهد.

کشورهای عربی همچنین خواستار مقابله جامعه جهانی با حملات اسرائیل برای آسیب زدن به وجهه اونروا و بدنام کردن آن مقابله کنند.

منبع
الجزیره مباشر

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا