سیاسی

اردوغان و اسد در یک ایست بازرسی مرزی با یکدیگر دیدار می‌کنند

روسای جمهور ترکیه و سوریه تا پایان ماه آگوست به احتمال زیاد در ایست بازرسی «کسب» در مرزهای مشترک دو کشور با یکدیگر دیدار می کنند.

میدل ایست نیوز: رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و بشار اسد همتای سوری او به احتمال بسیار زیاد تا پایان ماه آگوست در یک منطقه مرزی سوریه و ترکیه با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

به گزارش روسیا الیوم، روزنامه دیلی صباح ترکیه با اشاره به اینکه مقامات دو کشور ترکیه و سوریه طی یک ماه گذشته سه دور نشست درباره عادی سازی روابط دوجانبه برگزار کرده و درباره زمان و مکان ترتیب دادن نخستین نشست روسای جمهور دو کشور از سال 2011 به بعد، با یکدیگر گفت وگو و رایزنی کرده اند.

بنا به گزارش این نشریه، ابتدا کشور عراق به عنوان محل ملاقات اردوغان و اسد مورد بحث قرار گرفت و اکنون آنکارا در حال بررسی گزینه جدید محل برگزاری این نشست یعنی ایست بازرسی «کسب» در مرزهای مشترک سوریه و ترکیه است.

این روزنامه افزود: این روند به سرعت در حال پیشبرد است و به نظر می رسد این نشست نهایتا خلال ماه آگوست برگزار شود.

این در حالی است که رجب طیب اردوغان در 11 ژوئیه اعلام کرده بود «هاکان فیدان»، وزیر امور خارجه ترکیه را مامور کرده است تا دیداری را با بشار اسد، رئیس جمهور سوریه حتی در یک کشور ثالث ترتیب دهد ضمن آنکه بشار اسد نیز برگزاری این دیدار را منوط به مفید بودن آن برای مردم سوریه کرده است .

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا