سیاسی

بررسی آخرین تحولات پروژه جاده توسعه در نشست کمیته چهارجانبه در بغداد

کمیته هماهنگی چهار کشور عراق، ترکیه، امارات و قطر دومین نشست خود را در مقر شرکت عمومی راه آهن عراق برگزار و بر ضرورت حمایت از پروژه توسعه راه آهن عراق تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: کمیته هماهنگی چهار کشور عراق، ترکیه، امارات و قطر دومین نشست خود را در مقر شرکت عمومی راه آهن عراق برگزار و بر ضرورت حمایت از پروژه توسعه راه آهن عراق تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، وزارت حمل و نقل عراق با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: کمیته هماهنگی چهارجانبه متشکل از کشورهای عراق، ترکیه، امارات و قطر با برگزاری دومین نشست خود در مقر شرکت عمومی راه آهن عراق با حضور یونس الکعبی مدیرکل راه آهن و فرهان الفرطوسی مدیرکل شرکت بنادر عراق مدیرکل روابط بین الملل وزارت حمل و نقل و همچنین هیات ترکیه و دو طرف قطری و اماراتی از طریق اپلیکیشن زوم، آخرین تحولات پروژه جاده توسعه را بررسی و درباره تدارک و آمادگی برای نشست آتی وزیران در آنکارا، پایتخت ترکیه بحث و تبادل نظر کردند.

این بیانه تصریح کرد: کمیته هماهنگی در این جلسه بر لزوم حمایت از پروژه جاده توسعه با تمامی ظرفیت های موجود و حمایت مطلق دولت عراق از تکمیل این پروژه تاکید و در مورد مسائل فنی و دیپلماتیک و نحوه حرکت به جلو برای اجرای این تفاهم نامه بحث و تبادل نظر کردند.

طرف عراقی در این دیدار به اهمیت بندر فاو و تلاش برای تکمیل پنج پروژه این بندر در قالب طرح جاده توسعه اشاره و تاکید کرد در سه ماهه پایانی سال آینده، 2025، شاهد اتمام کار چهار پروژه خواهیم بود اما تکمیل پروژه پنجم یا همان اسکله های پنجگانه در سال 2024 اعلام می شود.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا