سیاسی

دستور بایدن در خصوص لبنانی‌های مقیم امریکا

رئیس جمهور امریکا به وزیر امنیت داخلی این کشور دستور داد تا در راستای به تعویق انداختن اخراج شهروندان لبنانی حاضر در امریکا از زمان صدور این فرمان تا 18 ماه دیگر، تدابیر لازم را اتخاذ کند.

میدل ایست نیوز: جو بایدن رئیس جمهور امریکا در پی تشدید تنش میان رژیم صهیونیستی و حزب الله در جنوب لبنان، در خصوص هزاران غیر نظامی لبنانی مقیم امریکا دستوری صادر کرد.

به گزارش «اسپوتنیک»، بایدن اعلام کرد: اوضاع انسانی در جنوب لبنان به علت تنش‌ها میان حزب الله و اسرائیل به طرز قابل توجهی بدتر شده است.

وی افزود: در حالی که من بر تنش‌زدایی وضعیت موجود و بهبود اوضاع انسانی متمرکز هستم، شمار زیادی از غیرنظامیان همچنان در معرض خطر هستند بنابراین من در خصوص تعویق اخراج برخی از غیرنظامیان لبنانی حاضر در امریکا دستوری صادر می‌کنم.

رئیس جمهور امریکا بیان کرد: بر اساس اختیارات قانون اساسی خود در زمینه روابط خارجه امریکا، تصمیم گرفتم که تعویق اخراج هر شهروند لبنانی طبق شرایط وارده در قانون اساسی، به نفع سیاست خارجه امریکا است.

بایدن ادامه داد: بر این اساس من به وزیر امنیت داخلی کشور دستور می‌ دهم تا در راستای به تعویق انداختن اخراج شهروندان لبنانی حاضر در امریکا از زمان صدور این فرمان تا 18 ماه دیگر، تدابیر لازم را اتخاذ کند.

این اقدام در زمانی انجام می‌شود که از آغاز جنگ رژیم صهیونیستی در غزه در 7 اکتبر، حملات متقابل حزب الله و رژیم صهیونیستی در مرزهای جنوبی لبنان به طور روزانه ادامه دارد.

منبع
اسپوتنیک

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا