خبر اولسیاسی

تاکید السودانی بر در نظر گرفتن منافع همه قومیت‌های کرکوک در تصمیم گیری‌ها

نخست وزیر عراق در دیدار با اعضای ترکمان شورای استانی کرکوک بر فراجناحی عمل کردن نیروها و در نظر گرفتن منافع و مصالح همه قومیت های کرکوک در تصمیم گیری ها تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: نخست وزیر عراق در دیدار با اعضای ترکمان شورای استانی کرکوک بر فراجناحی عمل کردن نیروها و در نظر گرفتن منافع و مصالح همه قومیت های کرکوک در تصمیم گیری ها تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق در این دیدار بر اهمیت مقدم دانستن مصالح و منافع فرزندان کرکوک بر هر گونه توافقنامه بین نیروهای سیاسی پیروز در انتخابات که از سال 2005 دچار اختلال شده بود؛ تاکید کرد.

السودانی در این دیدار بر ضرورت کار فعالیت به عنوان یک تیم و کارگروه به دور از حاشیه سازی ها یا طرد کردن و کنار زدن همه نیروهای ملی و اجتماعی در کرکوک تاکید کرد.

نخست وزیر عراق بار دیگر از اعضای شورای استانی کرکوک درخواست کرد مدیران موفق برای دولت محلی انتخاب کنند و در مورد انتخاب استاندار کرکوک نیز به گونه ای عمل نمایند که مطابق با خواسته ها و چشمداشت ساکنان این استان باشد.

السودانی بر حمایت خود از فعالیت های شورای استانی کرکوک و فراهم آوردن هر عاملی که برای ارتقا و بهبود واقعیت اقتصادی این استان لازم باشد و همچنین شتاب بخشیدن به بازسازی زیرساخت ها و خدمات در این استان تاکید کرد.

انتخابات شوراهای استانی برای اولین بار از سال 2005 در کرکوک برگزار شد. کرکوک از مناطق مورد مناقشه میان دولت مرکزی عراق و اقلیم کردستان عراق است و برای همین انتخابات‌های سابق در آن برگزار نشد.

در انتخابات سال 2005 کردها توانسته بودند با کسب 64 درصد آرا اکثریت شورا و منصب استانداری کرکوک را از آن خود کنند.

کرکوک تا سال 2017 در کنترل حزب دموکرات کردستان عراق بود اما در این سال و پس از اجرای همه‌پرسی ناکام استقلال اقلیم کردستان عراق، نیروهای ارتش عراق وارد کرکوک شدند و نیروهای پیشمرگه را از استان بیرون انداختند.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا