سیاسی

قضیه فلسطین، محور گفت‌وگوی فؤاد حسین و حسین الشیخ

وزیر خارجه عراق و دبیرکل اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین تلفنی درباره قضیه فلسطین گفت وگو کردند.

میدل ایست نیوز: فؤاد حسین، وزیر خارجه عراق، امروز شنبه، تماسی تلفنی از سوی حسین الشیخ، دبیرکل اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین دریافت کرد.

براساس بیانیه وزارت خارجه عراق، الشیخ در ابتدا سلام و درود رهبری فلسطین و تشکر آن از دولت عراق بابت موضع ثابتش نسبت به قضیه فلسطین و حمایت مالی از سازمان اونروا و صندوق حمایت قدس را ابراز کرد.

وی تلاش های فؤاد حسین در کسب حمایت وزرای خارجه جهان عرب و دعوت مستمر او به حمایت از قضیه فلسطین از جمله حمایت از حکم دیوان بین المللی دادگستری در لاهه در خصوص غزه را تحسین کرد.

حسین الشیخ بر مطالبه دولت فلسطین مبنی بر موضع مشترک از سوی وزرای خارجه جهان عرب برای حمایت از آتش بس و پایان جنگ در نوار غزه تاکید کرد.

از طرفی دیگر وزیر خارجه عراق تاکید کرد که حمایت مالی عراق و میانجیگری های مشترک، وظیفه عراق در قبال قضیه فلسطین در همه حوزه ها است و عراق برای حمایت مشترک به همراه وزرای ذیربط برای یکپارچه سازی تلاش ها و ساماندهی هماهنگی ها کاملا آماده است.

وی بر اهمیت برگزاری نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک در ماه سپتامبر برای اقدام به کارزاری سازمان یافته از طریق ارتباط با کشورهای دیگر برای توقف فوری جنگ در غزه تاکید کرد.

فؤاد حسین بر لزوم حفاظت از غیرنظامیان و رساندن کمک های بشردوستانه بدون هیچ مانعی به غزه تاکید کرد.

منبع
وزارت خارجه عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا