سیاسی

نامه سرگشاده پزشکان و پرستاران امریکایی به بایدن درباره اوضاع فاجعه‌بار نوار غزه

شماری از پزشکان و پرستاران امریکایی که در نوار غزه خدمت کرده‌اند، در نامه‌ سرگشاده به بایدن خواستار ممنوعیت صادرات سلاح به رژیم صهیونیستی و توقف حمایت دیپلماتیک و اقتصادی از این رژیم تا زمان دستیابی به آتش‌بس دائمی شدند.

میدل ایست نیوز : شماری از پزشکان امریکایی با ارسال نامه سرگشاده برای جوبایدن رئیس جمهور امریکا و کامالا هریس معاون وی، آنچه را در جریان فعالیت خود در نوار غزه که از حدود 300 روز پیش در معرض تجاوزات رژیم صهیونیستی قرار دارد، شاهد بودند، برای این دو مقام تشریح کردند.

به گزارش الجزیره، 45 پزشک و پرستار داوطلب امریکایی در این نامه تاکید کردند که در برابر آنچه شاهد بودند، سکوت نخواهند کرد و نمی‌توانند صحنه‌های تکان دهنده رخ داده برای زنان و کودکان غزه را فراموش کنند.

این پزشکان و پرستاران ابراز عقیده کردند که آمار شهدای غزه بسیار بیشتر از آماری است که وزارت بهداشت در نوار غزه اعلام کرده است، آنها احتمال دادند که آمار قربانیان جنگ به بیش از 92 هزار نفر برسد که یک رقم هولناک و تکان دهنده است که این آمار 4.6% از ساکنان غزه را تشکیل می‌دهد.

پزشکان و پرستاران امریکایی در نامه خود تاکید کردند آنچه را در غزه از نزدیک شاهد بودند، دلیل و مدرک محکمی بر نقض گسترده قوانین امریکایی و قوانین بین المللی است.

بر اساس این گزارش، پزشکان و پرستاران امریکایی در نامه خود خواهان ممنوعیت صادرات سلاح به اسرائیل و توقف حمایت دیپلماتیک و اقتصادی از این رژیم تا زمان دستیابی به آتش بس دائمی شدند.

پزشکان و پرستاران امریکایی در نامه خود تاکید کردند اسرائیل به طور مستقیم و عمدا ساختار بهداشتی غزه را از بین برده است و نظامیانش به طور عمدی، همکاران فعال در بخش بهداشت غزه را هدف قرار می‌دادند که یا در این حملات جان خود را از دست داده‌اند یا در معرض شکنجه قرار گرفته‌اند.

رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر جنگ ویرانگری را علیه نوار غزه با حمایت امریکا به راه انداخته است که به شهادت 39 هزار و 175 نفر و زخمی شدن 90 هزار و 403 نفر منجر شده که بیشتر آنها زنان و کودکان هستند، علاوه بر آنکه 10 هزار فلسطینی هم مفقود هستند. این جنگ همچنین به تخریب گسترده زیرساخت‌ها و بروز یک فاجعه بی‌سابقه انسانی منجر شده است.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا