سیاسی

عربستان پیشاهنگ طرح بیابان‌زدایی در خاورمیانه

عربستان با حضور در نشست و رویداد علمی فائو در مورد احیای جنگل‌ها و اراضی، از میزبانی شانزدهمین کنفرانس کشورهای شرکت‌کننده در طرح بیابان‌زدایی در شهر ریاض خبر داد.

میدل ایست نیوز: هیئتی از عربستان سعودی در رویداد علمی سازمان خواربار و کشاورزی سازمان ملل متحد (فائو) تحت عنوان «احیای جنگل‌ها و اراضی» به ریاست مدیر عامل مرکز پوشش گیاهی این کشور شرکت کرد.

به گزارش روسیا الیوم، در این کنفرانس، توافقنامه سازمان ملل متحد برای مبارزه با بیابان‌زایی، همزمان با هفته جهانی جنگل، با هدف نمایان ساختن اهمیت جنگل‌ها در احیای اراضی و ایجاد مسیر برای خنثی‌سازی تخریب اراضی و همچنین راه‌های حمایت از جنگل‌ها و اراضی توسط این سازمان در مقر فائو در رم پایتخت ایتالیا مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

هیئت سعودی شرکت‌کننده در این نشست با اشاره به آخرین تحولات و چالش‌های پیش روی جهان در زمینه مبارزه با تخریب اراضی، بر آمادگی و تلاش‌های این کشور برای میزبانی شانزدهمین کنفرانس کنوانسیون کشورهای مبارزه کننده با پدیده بیابان‌زایی، تخریب اراضی و خشکسالی در شهر ریاض در ماه دسامبر آینده تاکید کرد.

از سوی دیگر شرکت‌کنندگان در این نشست از اقدامات عربستان سعودی برای اصلاح اکوسیستم‌ها و ابتکارات مرتبط با جنگل‌ها و زمین‌های خشک که به عنوان بخشی از تدارک و آمادگی این کشور برای میزبانی کنفرانس سازمان ملل متحد برای مبارزه با بیابان‌زایی و تخریب زمین در دسامبر آینده انجام شده است، تمجید و در عین حال تاکید کردند دو طرح ریاض یعنی عربستان سبز و خاورمیانه سبز، نتایج مورد انتظار را در کاهش تخریب اراضی برآورده کرده و طبق آخرین آمار بین المللی در این طرح حدود 30 درصد از مساحت اراضی مورد نظر بیابان زدایی شده است.

این در حالی است که قرار است در قالب ابتکار خاورمیانه سبز منطقه‌ای به وسعت 200 میلیون هکتار در 20 کشور این منطقه بیابان‌زدایی و احیا شوند.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا