خبر اولسیاسی

تشدید تنش‌ها بین حزب الله لبنان و رژیم صهیونیستی پس از حمله موشکی به مجدل شمس

همزمان با حمله موشکی به مجدل شمس که منشأ شلیک موشک دقیقا مشخص نشده، شراره‌های جنگ بین حزب الله و رژیم صهیونیستی برافروخته شده است.

میدل ایست نیوز: ارتش رژیم صهیونیستی از بمباران چندین هدف در لبنان در واکنش به آنچه حمله حزب الله لبنان به جولان نامید، خبر داده است.

به گزارش الشرق الاوسط، ارتش اسرائیل روز یکشبنه اعلام کرد هواپیماهای این رژیم پس از کشته شدن 12 نفر از جمله چند کودک در یک حمله موشکی که به گفته آنها حزب الله لبنان به یک زمین فوتبال انجام داده است، حملاتی را طی شب گذشته و صبح امروز علیه مواضع این حزب انجام داده است.

ارتش اسرائیل با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: طی ساعاتی از شب گذشته، نیروهای ارتش به یک سری از اهداف حزب الله در سراسر لبنان حمله کردند که از جمله آنها می توان به هدف قرار دادن عمق مواضع حزب الله و انبارهای تسلیحاتی و زیر ساخت های آن در مناطق الشبریحا و برج الشمالی، بقاع، کفرکلا و رب ثلاثین و الخیام و طیرحفا اشاره کرد.

این منبع نوشت: روز گذشته یک موشک به زمین فوتبال در روستای مجدل شمس در بلندی های جولان اشغالی سقوط کرد که به کشته شدن 12 نفر منجر شد. این در حالی بود که اسرائیل بلافاصله انگشت اتهام را به سمت حزب الله لبنان نشانه رفت، در حالی که حزب الله لبنان مسئولیت آن را رد کرد.

از سوی دیگر در واکنش به این حمله بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، گفت: حزب الله بهای سنگینی را برای حمله موشکی که به کشته شدن کودکان انجامید، خواهد پرداخت.

هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در لبنان و فرمانده نیروهای حافظ صلح سازمان ملل متحد در لبنان نیز پس از تشدید تنش ها، خواستار نشان دادن اوج خویشتنداری در مرزهای لبنان و اسرائیل شد.

منبع
الشرق الاوسط

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا