سیاسی

تلاش‌های گسترده نخست وزیر عراق برای حل معضل انتخاب استاندار در کرکوک

نخست وزیر عراق پس از حمله مسلحانه به مقر حزب دموکرات کردستان در کرکوک، تلاش‌های خود را برای حل بحران انتخاب استاندار کرکوک افزایش داده است.

میدل ایست نیوز: محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق همزمان با حمله با سلاح های سبک به مقر حزب دموکرات کردستان به رهبری مسعود بارزانی در شهر کرکوک که البته تلفات جانی در پی نداشت، برای حل بحران انتخاب استاندار کرکوک وارد عمل شده است.

به گزارش الشرق الاوسط، «مریوان جلال»، سخنگوی شاخه سوم حزب دموکرات کردستان در کرکوک، اعلام کرد: اعضای حزب اطلاعاتی در خصوص این حمله در اختیار دارند که نشان می دهد این اقدام، حامل پیامی سیاسی در ارتباط با ایفای نقش این حزب در نزدیک کردن دیدگاه‌ها برای شکل دهی به مدیریت کرکوک است.

این منبع افزود: حمله روز گذشته به مقر حزب دموکرات پس از آن صورت گرفت که گزارش هایی مبنی بر گردهم آمدن و گفت‌وگوی اعراب و ترکمان‌ها برای حل مشکلات دولت محلی به رهبری بارزانی منتشر شد در حالیکه یک مقام کرد عراقی چنین اخباری را تکذیب و اعلام کرد بارزانی خارج از کشور به سر می برد.

الشرق الاوسط افزود: پس از این حمله، محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق، از گروه‌ها و نیروهای سیاسی در کرکوک درخواست کرد در خصوص انتخاب یک استاندار که بتواند پاسخگوی خواسته های مردم این منطقه باشد، بایکدیگر توافق کنند.

السودانی در دیدار با هیاتی از ترکمان‌های کرکوک بر اهمیت دادن به منافع مردم کرکوک در هر گونه توافق بین نیروهای پیروز در انتخابات تاکید کرد.

منبع
الشرق الاوسط

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا