سیاسی

لاوروف: نابودی حماس واقع بینانه نیست

روسیه با محکوم کردن حمله موشکی به مجدل شمس در جولان اشغالی، تلاش نخست وزیر رژیم صهیونیستی را برای نابودی حماس، اقدامی غیر واقع‌بینانه توصیف کرد.

میدل ایست نیوز: وزیر خارجه روسیه ضمن واکنش به حمله موشکی روز گذشته به مجدل شمس و محکومیت این حمله، درخواست نابودی جنبش حماس از سوی نخست وزیر رژیم صهیونیستی را خواسته‌ای غیر واقعی و ناممکن دانست.

به گزارش روسیا الیوم، وزیر خارجه روسیه در واکنش به حمله موشکی به مجدل شمس در جولان اشغالی نیز گفت: ما تمام اقدامات تروریستی را از جانب هر طرفی که باشد، محکوم می‌کنیم.

وی افزود: ما حمله حماس به غیرنظامیان اسرائیلی را در 7 اکتبر سال گذشته محکوم کردیم، اما اقدامات تلافی‌جویانه اسرائیل نیز غیرقابل قبول است و نقض آشکار قوانین بین المللی بشردوستانه به شمار می‌رود و نشان از مجازات دسته جمعی است که در توافقات بین المللی ممنوع است.

به گزارش المیادین، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه همچنین  اعلام کرد حذف حماس آنگونه که نخست وزیر اسرائیل می‌خواهد و به دنبال آن است،  غیر واقع‌بینانه است.

این در حالی است که نخست وزیر رژیم صهیونیستی از بین بردن حماس را بخشی از توافق‌نامه پیشنهادی آتش‌بس می داند در بر سر نابودی این جنبش با ارتش دچار اختلاف عمیق شده است.

منبع
المیادینروسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا