سیاسی

تاکید السودانی بر فعالیت حرفه‌ای، صادقانه و حفظ بی طرفی کمیساریای انتخابات عراق

رئیس اداره انتخابات کمیساریای عالی انتخابات عراق در جریان دیدار با نخست وزیر این کشور، تدارکات و آمادگی های لازم برای برگزاری انتخابات پارلمانی در اقلیم کردستان را تشریح کرد.

میدل ایست نیوز: نخست وزیر عراق در دیدار با رئیس اداره برگزاری انتخابات در کمیساریای عالی انتخابات این کشور بر ضرورت فعالیت حرفه ای و صادقانه و حفظ بی طرفی این کمیساریا در روند برگزاری انتخابات به عنوان یکی از ارکان نظام های دموکراتیک تاکید کرد.

بر اساس بیانیه دفتر نخست وزیری عراق، محمد شیاع السودانی روز یکشنبه در دفتر خود در بغداد «عامر موسی الحسینی»، رئیس اداره انتخابات در کمیساریای عالی مستقل انتخابات این کشور را به حضور پذیرفت و برای وی در انجام وظایف محوله آرزوی موفقیت کرد.

عامر موسی در این دیدار السودانی را در جریان تدارکات و مقدمات کمیساریا برای برگزاری انتخابات پارلمانی در اقلیم کردستان عراق قرار داد که در اکتبر آینده برگزار خواهد شد.

السودانی در این دیدار به اشاره به فراهم کردن تمامی الزامات برگزاری انتخابات توسط دولت تاکید کرد: وجود یک کمیساریای حرفه ای و صادق که بی طرفی خود را حفظ کند، چیزی است که نمی توان بی تفاوت از کنار آن گذشت چرا که این امر تضمین کننده تداوم روند انتخابات است که جوهره نظام دموکراتیک و یکی از مهمترین ارکان آن به شمار می آید.

گفتنی است در 26 ژوئن دلشاد شهاب سخنگوی ریاست اقلیم کردستان عراق اعلام کرد که در 20  اکتبر آتی، انتخابات پارلمان اقلیم کردستان برگزار می‌شود.

منبع
بیانیه دفتر نخست وزیری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا