اقتصادی

پایان مذاکرات شراکت اقتصادی جامع میان امارات و مراکش

مذاکرات دو جانبه امارات و مراکش در راستای آمادگی برای دستیابی به توافق شراکت اقتصادی جامع میان دو کشور به پایان رسید.

میدل ایست نیوز: مذاکرات دو جانبه امارات و مراکش در راستای آمادگی برای دستیابی به توافق شراکت اقتصادی جامع میان دو کشور به پایان رسید.

به گزارش «الخلیج آنلاین»، دو طرف وضعیت نهایی کردن بندهای این توافق نامه تاریخی که آغاز کننده عصر جدیدی از رشد اقتصادی مشترک در چارچوب روند روابط میان دو کشور است را به پایان رساندند.

ثانی الزیودی وزیر مشاور دولت امارات در امور بازرگانی بین المللی و ریاض مزور وزیر صنعت و بازرگانی مراکش، بیانیه مشترک وزارتی در خصوص دستاوردهای مذاکرات میان دو کشور در زمینه توافق نامه شراکت اقتصادی جامع را امضا کردند.

الزیودی از دستاوردهای مذاکرات با مراکش استقبال کرد و گفت این توافق نامه افزوده مهمی برای برنامه توافق نامه های اقتصادی جهانی است که کشور با هدف توسعه شبکه شرکای تجاری و سرمایه گذاری در جهان از طریق امضای شراکت های امیدوارکننده با بازارهای دارای اهمیت راهبردی منطقه ای و بین المللی در نقشه تجارت جهانی، به اجرای آن ادامه می دهد.

وی اشاره کرد این توافق نامه به دنبال تحقق منافع متقابل به ویژه در گردشگری، انرژی، تولید و کشاورزی و دستیابی به رفاه بلند مدت برای دو ملت برادر است.

از طرفی دیگر مزور بیان کرد چارچوب این توافق نامه فراتر از آزادسازی مبادلات تجاری است و شامل چندین حوزه مرتبط با سرمایه گذاری ها و همکاری اقتصادی می شود؛ امری که این توافق نامه را چارچوبی نمونه برای ایجاد پایه های محکم برای ارتقای سطح همکاری اقتصادی و سرمایه گذاری قرار می دهد.

گفتنی است مبادلات تجاری غیرنفتی امارات و مراکش در سال 2023، با افزایش 30 درصدی در مقایسه با سال 2022، نزدیک به 1.3 میلیارد دلار برآورد شد.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا