خبر اولسیاسی

حکم ریاست جمهوری پزشکیان از سوی رهبر ایران تنفیذ شد

رهبر جمهوری اسلامی ایران طی حکمی، با تنفیذ رأی مردم در انتخابات، مسعود پزشکیان را به عنوان رئیس جمهور جدید ایران منصوب کرد.

میدل ایست نیوز: مراسم تنفیذ حکم مسعود پزشکیان، رئیس جمهور ایران از سوی آیت الله خامنه‌ای رهبر ایران صبح امروز یکشنبه به طور رسمی برگزار شد.

رهبر جمهوری اسلامی ایران طی حکمی، با تنفیذ رأی ملت ایران در انتخابات، مسعود پزشکیان را به عنوان ریاست جمهوری اسلامی ایران منصوب کرد.

این مراسم در حسینه امام خمینی و با حضور رؤسای قوا، رئیس مجلس خبرگان رهبری، مقامات کشوری و لشکری، علما و دانشگاهیان، جمعی از سفرا و نمایندگان بلندپایه‌ کشورهای خارجی در حال برگزاری است.

در متن حکم رهبر جمهوری اسلامی ایران آمده است: سپاس پروردگار دانا و توانا را که بار دیگر ایران اسلامی را سرافراز و چهره‌ ملت عظیم‌الشأن را درخشان ساخت؛ آزمون سرنوشت‌ساز انتخابات ریاست جمهوری به همت مردم و مسئولان، در شرائطی دشوار، با آرامش و متانت به سرانجام رسید و شخصیت برگزیده‌ ملت برای ادای مسئولیتی بزرگ آماده گشت.

در ادامه متن این حکم عنوان شده است: چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری، پس از دوره‌ ناتمام مانده‌ رئیس‌جمهور فقید شهید، یکی از افتخارات ملت ایران، و نشانه‌ استقرار نظام پایدار اسلامی، و حاکی از عقلانیت و متانت فضای سیاسی کشور است. نگاه به برخی پدیده‌های ناپسند در برخی از آزمون‌های مشابه در برخی از مناطق جهان، نشان‌دهنده‌ برجستگی ایران و ایرانی است.

رهبر ایران در پایان افزوده است: اکنون اینجانب با تشکر از همه‌ کسانی که در خلق این افتخار نقش آفریده‌اند، به پیروی از ملت بزرگ، رأی آنان به شخصیت فرزانه، و صادق،‌ و مردمی، و دانشمند جناب آقای دکتر مسعود پزشکیان را تنفیذ و ایشان را به ریاست جمهوری اسلامی ایران منصوب می‌کنم. و با دعا و آرزوی صمیمانه برای موفقیت ایشان، یادآوری می‌کنم که رأی ملت و تنفیذ اینجانب تا هر زمان که مشی همیشگی ایشان در پیمودن صراط مستقیم اسلام و انقلاب برقرار باشد، ادامه خواهد داشت.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا