اجتماعی

مشارکت 250 حافظ در هشتمین مسابقه ملی حفظ قرآن عراق

هشتمین دوره مسابقه «طرح ملی حفظ قرآن» با مشارکت 250 حافظ قرآن از استان‌های مختلف عراق در کربلای معلی آغاز شد.

میدل ایست نیوز: هشتمین دوره مسابقه «طرح ملی حفظ قرآن» از دیروز با مشارکت 250 حافظ قرآن از استان‌های مختلف عراق در کربلای معلی آغاز شد.

به گزارش ایکنا از عراق، این مسابقه به همت دارالقرآن آستان حسینی و با همکاری دانشگاه دخترانه «الزهراء(س)» کربلا برگزار می‌شود و به مدت چهار روز ادامه دارد.

کرار الشمری، مسئول شعبه رسانه قرآنی وابسته به دارالقرآن آستان حسینی در این باره گفت: این مسابقه در محل دارالقرآن آستان و دانشگاه الزهراء(س) در کربلا برگزار می‌شود و در آیین افتتاحیه آن که دیروز برگزار شد، شماری از شخصیت‌ها و نخبگان قرآنی حضور داشتند.

وی افزود: 250 حافظ قرآن در دو بخش بانوان و آقایان در این مسابقه حضور دارند که در سه بخش حفظ کامل قرآن، حفظ 20 جزء و حفظ  10 جزء به رقابت می‌پردازند.

شیخ خیرالدین علی الهادی، رئیس دارالقرآن آستان حسینی ضمن سخنانی در مراسم افتتاحیه این مسابقه، توضیحاتی درباره مراحل طرح ملی آموزش حفظ قرآن از سوی دارالقرآن در سراسر عراق و اهتمام این مرکز به فعالیت‌های قرآنی در این کشور ارائه داد.

زینب الملا السلطانی، رئیس دانشگاه دخترانه الزهراء(س) کربلا نیز ضمن سخنانی در این مراسم از دارالقرآن آستان حسینی به خاطر حمایت از این فعالیت‌های قرآنی تقدیر کرد.

طرح ملی آموزش حفظ قرآن به همت دارالقرآن آستان حسینی در استان‌های مختلف عراق اجرا می‌شود و تاکنون افراد زیادی در قالب این طرح موفق به حفظ کامل قرآن شده‌اند.

منبع
ایکنا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا