اقتصادیسیاسی

امضای توافق‌نامه شراکت اقتصادی جامع میان امارات و شیلی

رئیس امارات و رئیس جمهور شیلی ضمن رایزنی درباره تقویت همکاری در حوزه‌های مختلف، شاهد امضای توافق‌نامه شراکت اقتصادی جامع میان دو کشور بودند.

میدل ایست نیوز: محمد بن زاید، رئیس امارات و «گابریل بوریک فونت»، رئیس جمهور شیلی، درباره تقویت زمینه های مختلف همکاری گفت‌وگو کردند و شاهد امضای توافق نامه شراکت اقتصادی جامع میان دو کشور بودند.

به گزارش الخلیج آنلاین، بن زاید و فونت درباره روابط دو جانبه در حوزه های مختلف به ویژه همکاری مشترک در زمینه های تجاری، توسعه‌ای و سرمایه گذاری و فرصت های توسعه این همکاری ها، رایزنی کردند.

رئیس امارات تاکید کرد کشورش به رویکرد ثابت خود در ایجاد شراکت های توسعه ای در سراسر جهان در راستای تحقق منافع ملت ها و ایجاد فرصت ها برای نسل های بعدی، ادامه می دهد.

بن زاید تصریح کرد امارات از طریق برنامه های توافقات اقتصادی جامع با هدف متنوع سازی اقتصاد ملی بلند مدت و رشد مداوم آن، به توسعه شبکه شرکای تجاری و سرمایه گذار در سرار جهان، ادامه می دهد.

وی ضمن آنکه شاهد امضای توافق نامه شراکت اقتصادی جامع با شیلی بود؛ خاطر نشان کرد این توافق نامه در حمایت از رشد اقتصادی متقابل از طریق تامین فرصت توسعه فراوان برای تاجران و بخش خصوصی دو کشور و ایجاد گذرگاه تجاری و سرمایه گذاری حیاتی با قاره امریکای جنوبی که دارای پتانسیل اقتصادی پیشرویی است، نقش خواهد داشت.

از طرفی دیگر رئیس جمهور شیلی بیان کرد این توافق نامه گامی کیفی در روند روابط دو جانبه است و در توسعه افق های تجاری دو کشور و تنوع بخشیدن به منابع سرمایه گذاری امارات و شیلی کمک خواهد کرد.

هدف از این توافق نامه تشویق به تجارت غیرنفتی از طریق لغو یا کاهش عوارض گمرکی و رفع موانع سر راه تجارت و آسان کردن اقدامات گمرکی اعلام شده است.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا