اجتماعی

جشنواره «تراتیل سجادیه» چهارشنبه هفته جاری در کربلا برگزار می‌شود

عتبه مقدس حسینی اعلام کرد دهمین جشنواره «تراتیل سجادیه» با مشارکت 10 کشور عربی و غیر عربی از چهارشنبه به مدت سه روز برگزار می‌شود.

میدل ایست نیوز: جمال الدین شهرستانی هماهنگ کننده اطلاع رسانی دبیرخانه و رئیس کمیته مقدماتی عتبه مقدس حسینی گفت این دبیرخانه دهمین جشنواره «تراتیل سجادیه» و نمایشگاه کتاب را با مشارکت 10 کشور عربی و غیر عربی در سه روز اول ماه اوت سال جاری، برگزار خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، شهرستانی افزود جشنواره سال جاری، با شعار «رویکرد اخلاقی و حقوق بشر در سیره و میراث امام سجاد» با مشارکت 7 استان عراق و نیز کشورهای الجزائر، تونس، مصر، لبنان، سوریه، عربستان، عمان، ایران، روسیه و رومانی برگزار می‌شود.

وی در ادامه به ترجمه کامل رساله الحقوق و صحیفه سجادیه به زبان رومانی در راستای تحویل این کتاب‌ها به کتابخانه امام زین العابدین و ترجمه به زبان‌های انگلیسی و فارسی و اسپانیایی در جشنواره‌‌های پیشین اشاره کرد.

این مقام مسئول افزود مسابقه قصه کوتاه و نمایشگاه کتاب در باب قبله امام حسین(ع) در عتبه مقدسه حسینی برگزار خواهد شد.

شهرستانی ضمن اعلام برگزاری افتتاحیه این نمایشگاه در صحن حسینی، اعلام کرد این نمایشگاه به مدت 10 روز ادامه خواهد داشت و از عصر روز چهارشنبه آتی آغاز به کار خواهد کرد.

وی گفت صبح روز پنجشنبه نشست‌های تحقیقاتی و در عصر پنجشنبه شب‌ نشینی جشنواره شعر عمودی برگزار خواهد شد.

منبع
واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا