سیاسی

اردن و اسپانیا به دنبال راه‌اندازی جنبشی بین‌المللی برای توقف جنگ در غزه

وزرای خارجه اردن و اسپانیا با یکدیگر دیدار و درباره ضرورت راه اندازی یک جنبش بین المللی موثر برای توقف تجاوزات به غزه و پایان دادن به فاجعه انسانی ناشی از آن رایزنی کردند.

میدل ایست نیوز: ایمن الصفدی وزیر خارجه اردن و خوزه مانوئل آلبارس وزیر خارجه اسپانیا با یکدیگر دیدار و درباره ضرورت راه اندازی یک جنبش بین المللی موثر برای توقف تجاوزات به غزه و پایان دادن به فاجعه انسانی ناشی از آن و اجرای راه حل دو کشوری به عنوان تنها راه تحقق صلح عادلانه، پایدار و جامع رایزنی کردند.

به گزارش «آناتولی»، الصفدی و آلبارس همچنین درباره گام های آتی در راستای یکپارچگی موضع بین المللی برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین گفت‌وگو کردند و نسبت به خطرات گسترش دامنه جنگ هشدار دادند.

وزیر خارجه اردن بر ضرورت حفاظت از لبنان در برابر جنگ جدید و ضرورت پایبندی به قطعنامه 1701 شورای امنیت در راستای جلوگیری از تنش بیشتر تاکید کرد.

الصفدی گفت کشورهای عربی «طرح صلح عربی» را ارائه کردند و دیدگاه این کشورها روشن است که جایگزینی برای راه حل دو کشوری وجود ندارد اما در حال حاضر شریکی برای صلح در «اسرائیل» وجود ندارد.

وی بیان کرد هر گونه صحبت در زمینه روز پس از جنگ در غزه، باید در چارچوب طرح همه جانبه برای پایان دادن ریشه ای درگیری، پایان دادن به اشغالگری و تجسم کشور مستقل فلسطین برای زندگی در امنیت و صلح در کنار رژیم صهیونیستی باشد.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا