اجتماعیسیاسی

تدارکات امنیتی عراق برای ایام اربعین

رئیس واحد اطلاع رسانی امنیتی عراق و سخنگوی عملیات مشترک از انجام تدارکات امنیتی مربوط به سفر ایام اربعین حسینی خبر داد.

میدل ایست نیوز: سرلشکر «تحسین الخفاجی» رئیس واحد اطلاع رسانی امنیتی عراق و سخنگوی عملیات مشترک از انجام تدارکات امنیتی مربوط به سفر ایام اربعین حسینی خبر داد.

به گزارش شفق نیوز، تحسین الخفاجی تصریح کرد: فرماندهی عملیات مشترک از مدتی پیش با همکاری کمیته عالی امنیتی به ریاست وزیر کشور، تدارکات و آماده‌سازی برای سفر اربعین را آغاز کرده و در همین چارچوب مجموعه نشست‌هایی را برای تجهیز یگان‌های مسئول تامین امنیت این سفر برگزار کرده است.

وی تاکید کرد: پیش‌بینی می‌کنیم میلیون‌ها زائر از داخل و خارج عراق در مراسم اربعین شرکت کنند و به همین علت، طرح امنیتی شامل تلاش‌ها و فعالیت‌های اطلاعاتی، انجام عملیات منحصر به فرد و آماده‌سازی تمامی راه‌ها و ورودی‌ها شهر کربلا، افزون بر مناطق اطراف این شهر خواهد بود.

الخفاجی افزود: این کار مستلزم فعالیت‌های اطلاعاتی هوایی و ایجاد حصارهای امنیتی گوناگون توسط نیروهای امنیتی است که در آخرین نشست، مراحل پایانی طرح اربعین مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در همین ارتباط، نیروهای امنیتی تلاش زیادی در زمینه ارائه خدمات، آماده‌سازی جاده‌ها و جلوگیری از بسته شدن راه‌ها و رفت و آمد روان وسائل نقلیه به شهر کربلا، گزارش دقیق و 24 ساعته هواشناسی و همچنین آماده‌ سازی هواپیماهای شخصی برای امدادرسانی هوایی انجام خواهند داد.

رئیس واحد اطلاع رسانی امنیتی عراق تائید کرد: همچنین دستوراتی از سوی نیروهای امنیتی برای صاحبان موکب‌ها و همچنین هشدارهای لازم به زائران در خصوص نحوه تعامل و همکاری با موکب‌ها، گزارش کردن موارد مشکوک در طول راهپیمایی اربعین و افزایش تعداد ایست‌های بازرسی و بازرسان صادر شده است.

منبع
شفق نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا