اقتصادی

آغاز به کار کنفرانس توسعه کسب و کارهای کوچک و متوسط در اربیل

کنفرانس دو روزه بحث در مورد سیاست توسعه شرکت‌های ملی خرد، کوچک و متوسط ​​در عراق با مشارکت نمایندگان سازمان‌ها و موسسات بین المللی، سازمان‌های دولتی و نمایندگان کارفرمایان و کارگران در شهر اربیل آغاز شد.

میدل ایست نیوز: کنفرانس دو روزه بحث و بررسی سیاست های توسعه شرکت های ملی خرد، کوچک و متوسط با حمایت وزارت برنامه ریزای عراق و به میزبانی شهر اربیل در اقلیم کردستان آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، «صباح جندی»، مدیرکل اداره سیاست های اقتصادی وزارت برنامه ریزی عراق تصریح کرد: این کنفرانس با موضوع سیاست توسعه بنگاه های خرد، کوچک و متوسط ​​در استان اربیل با همکاری سازمان های بین المللی کار فعالیت های خود را آغاز کرد و درباره اهمیت آن همین بس که این بخش، 90 درصد از سطح کسب‌ و کار جهان و 50 درصد از تولید ناخالص داخلی را به خود اختصاص داده است و 70 درصد نیروی کار در آن مشغول فعالیت هستند.

وی تاکید کرد: سیاست وزارت برنامه ریزی عراق، مبتنی بر حمایت از برنامه های دولت از جمله پروژه های سبز و سازگار با محیط زیست در جنوب عراق، به ویژه بصره است زیرا این مناطق در معرض آلودگی های زیست محیطی و متاثر از تغییرات آب و هوایی هستند و ما در تلاش هستیم طرح های سازگار با محیط زیست را در تمامی رویکردها و استراتژی ها، از جمله ابتکار اخیر محمد شیاع السودانی نخست وزیر برای کاشت درخت و جنگل کاری به اجرا گذاریم.

از سوی دیگر «مهی قطاع» هماهنگ کننده سازمان بین المللی کار در عراق، نیز در این کنفرانس تصریح کرد: همه تلاش‌ها برای توسعه این کسب و کارها در عراق با هدف ایجاد فرصت های شغلی، کاهش بیکاری و برداشتن بار از دوش بخش دولتی متمرکز شده است و این برای نخستین بار است که ما وزارت محیط زیست عراق در این سطح همکاری می کنیم و در حال کار روی پروژه ها و کسب و کارهای سبز و سازگار با محیط زیست هستیم زیرا این مفهوم بسیار گسترده است و تمامی مشاغلی را  که به کاهش تغییرات اقلیمی یا کاهش اثرات آن کمک می کنند، شامل می شود.

در این کنفرانس وزارت برنامه ریزی، سازمان بین المللی کار و آژانس همکاری های توسعه ایتالیا (AICS) ایتالیا نیز نشست مشترکی را برای بحث در مورد سیاست توسعه شرکت های خرد، کوچک و متوسط ​​در عراق برگزار کردند.

در این کنفرانس عمار خلف معاون رئیس بانک مرکزی عراق، نیز طی سخنانی بر طرح ها و ابتکارات بانک مرکزی این کشور برای حمایت از بنگاه‌های خرد، کوچک و متوسط با توجه به چالش‌های مربوط به تامین مالی آنها تاکید کرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا