سیاسی

درخواست حماس برای تحقیق بین المللی در زمینه شکنجه روشمند اسرای فلسطینی

پس از افشای رسوایی شکنجه فلسطینیان در بازداشتگاه‌های پادگان «سدی تیمان» رژیم صهیونیستی، جنبش حماس خواستار تحقیق بین المللی در این زمینه شد.

میدل ایست نیوز: جنبش حماس خواستار تشکیل کمیته تحقیقات بین‌المللی به منظور بررسی جنایات هولناک و وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه اسرای فلسطینی شد.

به گزارش الجزیره، جنبش حماس با انتشار بیانیه ای اعلام کرد آنچه رژیم اشغالگر اسرائیل علیه هزاران فلسطینی ربوده شده از نوار غزه در پایگاه «سدی تیمان» انجام می‌دهد و شکنجه‌های روشمندی که در حق آنها مرتکب می شود، نشان از ماهیت سرکش این رژیم و زیر پا گذاشتن ارزش‌های انسانی است.

این جنبش تاکید کرد برای متوقف کردن این جنایات باید مداخله فوری بین المللی صورت گیرد و این پرونده به پرونده جنایات جنگی و نسل کشی رژیم صهیونیستی در دیوان بین المللی دادگستری و دیوان کیفری بین المللی اضافه شود.

حماس در این بیانیه بر لزوم توجه و تمرکز جهانیان، سازمان ملل و نهادهای حقوق بشری بر زندان‌های این رژیم به منظور پیگیری وضعیت و سرنوشت نامعلوم بازداشت شدگان و مفقودان تاکید کرد.

از سوی دیگر «عبدالله الزغاری»، رئیس باشگاه اسرای فلسطین اعلام کرد نسل کشی خاموش فلسطینیان در داخل زندان های اسرائیل در حال انجام است و تمام زندانیانی که اردوگاه سدی تیمان را ترک کرده اند، علائم آشکاری از شکنجه را روی بدن هایشان دارند.

گفتنی است پس از افشای رسوایی شکنجه فلسطینیان در این زندان، تعدادی از نظامیان صهیونیست قرار بود به این خاطر محاکمه شوند که شب گذشته  هزاران صهیونیست معترض افراطی و راست گرا در اعتراض به محاکمه این نظامیان، به دادگاه نظامی در« بیت لید» حمله کردند.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا