سیاسی

يورش شهرک نشينان صهيونيست به دادگاهی نظامی در «بيت ليد»

در بحبوحه اخبار و گزارش‌ها مبنی بر حمله احتمالی رژیم صهیونیستی به لبنان، یورش شهرک نشینان افراطی به پادگان نظامی بیت لید اوضاع سرزمین‌های اشغالی را ملتهب‌تر کرد.

میدل ایست نیوز: شماري از شهرک نشينان افراطي صهیونیست در اعتراض به محاکمه 9 سرباز که به اسرا در غزه تعرض کردند، به دادگاهي نظامي در بيت ليد يورش بردند.

به گزارش الجزیره، در پی این یورش شهرک نشینان و نمایندگان راست افراطی کنست به پایگاه نیروهای دفاعی، نتانیاهو نخست وزیر و اسحاق هرتزوگ رئیس رژیم صهیونیستی خواستار حفظ «آرامش» شدند.

در همین زمینه کانال 12 عبری این رژیم گزارش داد، یو آو گالانت وزیر دفاع اسرائیل گفته است، من به رئیس ستاد ارتش دستور دادم که از همه ابزارهای موجود برای جلوگیری از حمله تظاهرکنندگان به پایگاه ها و تأسیسات نظامی استفاده کند.

رسانه های عبری تصریح کردند به دلیل تنش های امنیتی، خطوط هوایی بزرگ بین المللی پروازهای خود را به مقصد اسرائیل و بالعکس لغو کردند و انتظار می رود سایر شرکت های بین المللی نیز همین تصمیم را اتخاذ کنند.

در همین حال رئیس حزب کار اسرائیل اعلام کرد بن غفیر این وزیر قانون شکن از شورش و هرج و مرج در ارتش حمایت می کند.

خبرها پس از این نا آرامی ها حکایت از آن دارد که نظامیان اسرائیلی برای خاموش کردن غائله به سمت تظاهرکنندگان در بیت لید گاز اشک آور شلیک کردند.

وب سایت والا اعلام کرد نظامیان به سمت تظاهرکنندگانی که به مقر پلیس نظامی در بیت لید حمله کردند، گاز اشک آور زدند.

شبکه 13 اسرائیل نیز گزارش داد درگیری هایی بین پلیس و تظاهرکنندگان پس از هجوم به ساختمان دادگاه نظامی در بیت لید روی داده است.

گفتنی است این ناآرامی و هرج و مرج پس از آن رخ داد که پلیس نظامی اسرائیل 10 سرباز اردوگاه سدیه تیمان را به اتهام شکنجه زندانیان غزه دستگیر کرد تا از آنها تحقیق کند.

منبع
الجزیره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا