سیاسی

حضور مقامات عراقی در مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید ایران

نخست وزیر عراق و رئیس اقلیم کردستان عراق در مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید ایران در تهران شرکت می‌کنند.

میدل ایست نیوز: مراسم تحلیف مسعود پزشکیان رئیس جمهور جدید ایران بعد از ظهر امروز در مجلس شورای اسلامی این کشور با حضور بیش از 70 هیئت از کشورهای خارجی در سطح رئیس‌جمهور، نخست‌وزیر، رئیس مجلس، معاون رئیس‌جمهور، معاون نخست‌وزیر، وزیر خارجه و سفرا و همچنین سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای برگزار می‌شود.

به گزارش الفرات نیوز، محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق نیز امروز برای شرکت در مراسم تحلیف پزشکیان به تهران می‌رود.

شنیده ها حاکی از آن است که محسن المندلاوی، نائب رئیس اول پارلمان عراق نیز برای حضور در مراسم تحلیف به تهران سفر می کند.

پیشتر بغداد الیوم به نقل از یک منبع بلندپایه در وزارت خارجه ایران خبر داده بود که محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق در مراسم تحلیف رئیس جمهور ایران شرکت خواهد کرد.

ریاست اقلیم کردستان عراق نیز اعلام کرد که نچیروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق به تهران می‌رود تا در مراسم تحلیف مسعود پزشکیان، رئیس جمهور جدید ایران شرکت کند.

ریبر احمد، وزیر داخله اقلیم کردستان عراق نیز در این مراسم حضور یافت.

پیش از این و در روز یکشنبه، آیت الله خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران طی حکمی، با تنفیذ رأی مردم در انتخابات، مسعود پزشکیان را به عنوان رئیس جمهور جدید ایران منصوب کرد.

جمهوری اسلامی ایران پس از حادثه سقوط بالگرد رئیس جمهور این کشور و شهادت سید ابراهیم رئیسی و همراهانش شاهد برگزاری انتخابات زودهنگام بود و مسعود پزشکیان با کسب ۱۶ میلیون و ۳۸۴ هزار و ۴۰۴ رای به عنوان رئیس جمهور جدید ایران انتخاب شد.

منبع
الفرات نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا