خبر اولسیاسی

هشدار شورای امنیت درباره پیامدهای ملتهب شدن منطقه

شورای امنیت سازمان ملل در جلسه اضطراری خود برای بررسی تحولات و پیامدهای ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس درباره پیامدهای ملتهب شدن منطقه هشدار داد.

میدل ایست نیوز: نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی تحولات و پیامدهای پس از ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در مقر اقامت خود در تهران در حالی آغاز شد که معاون دبیرکل سازمان ملل درباره پیامدهای  تشدید خطرناک اوضاع در خاورمیانه هشدار داد.

به گزارش الجزیره، معاون دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد ایران، اسرائیل را به انجام حمله ای متهم کرده است که منجر به کشته شدن(شهادت) اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس شده و این رژیم را به نقض جدی حاکمیت و قوانین بین‌المللی کشورش متهم کرده است.

وی ضمن درخواست از رژیم صهیونیستی برای خویشتنداری، از جامعه جهانی درخواست کرد برای جلوگیری از گسترش درگیری ها تلاش کند اما گفت: واضح است که خویشتنداری کافی نیست.

در این نشست نماینده چین ،ترور اسماعیل هنیه را به شدت محکوم و آن را تلاشی آشکار برای تخریب صلح در منطقه توصیف کرد و خواستار گوش فرادادن به نداهای درخواست صلح و آرامش شد.

نماینده چین با انتقاد شدید از حمله شب گذشته رژیم صهیونیستی به ضاحیه بیروت افزود: از اسرائیل می‌خواهیم فوراً به قطعنامه‌های شورای امنیت عمل کند. ما در لحظه خطر شدید و در آستانه فاجعه قرار داریم.

نماینده الجزایر نیز رژیم صهیونیستی را به نقض حاکمیت ایران متهم کرد و گفت: حمله اسرائیل تجاوزی آشکار و شیطانی است که بنیان روابط دیپلماتیک و تقدس حاکمیت ملی را هدف قرار داده است و این رژیم سیاست خونریزی و دکترین زمین سوخته را اتخاذ کرده است .

وی تاکید کرد: ترور هنیه حمله ای آشکار و بدخواهانه به مبانی حقوق بین الملل به شمار می آید ضمن آنکه حملات وحشیانه اسرائیل به روزنامه نگاران و غیرنظامیان در غزه و لبنان نیز به شدت محکوم است.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا