خبر اولسیاسی

در واکنش به ترور هنیه
درخواست عراق از شورای امنیت برای حفظ امنیت و صلح بین المللی

سخنگوی دولت عراق در واکنش به شهادت رئیس دفتر سیاسی حماس، از شورای امنیت سازمان ملل خواست به مسئولیت های خود در حفظ امنیت و صلح بین المللی عمل کند.

میدل ایست نیوز: باسم العوادی، سخنگوی دولت عراق اعلام کرد که رژیم صهیونیستی در یک اقدام جنایت کارانه دیگر، حمله ای مجرمانه به تهران انجام داد که منجر به شهادت اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس شد.

براساس بیانیه نخست وزیری عراق، وی افزود که رژیم صهیونیستی به حاکمیت کشورها تجاوز کرد و به قوانین بین المللی از طریق ترور و هدف قرار دادن شخصیتی سیاسی بی توجهی می کند و به دنبال شعله ور کردن بحران ها و گسترش درگیری ها است که قطعا منجر به پیامدهای خطرناک در منطقه خواهد شد.

العوادی بیان کرد که دولت عراق بارها نسبت به عواقب این اقدام خصمانه هشدار داده و چند مرتبه خواستار موضع بین المللی قاطعانه از سوی نهادها و سازمان های بین المللی و کشورهای بزرگ برای جلوگیری از تجاوزات رژیم صهیونیستی شده است.

وی افزود که رژیم صهیونیستی ثبات منطقه را و امنیت مردم آن را بازیچه قرار داده و موجب تنش می شود علاوه بر اینکه به کشتار جمعی علیه ملت مقاوم فلسطین ادامه می دهد و همه معیارهای اخلاقی و انسانی را نقض می کند.

سخنگوی دولت عراق از شورای امنیت سازمان ملل خواست به مسئولیت های خود در حفظ امنیت و صلح بین المللی عمل کند.

منبع
نخست وزیری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا