سیاسی

اکسیوس خبر داد:
سفر هیئت امریکایی به عربستان برای رایزنی درباره تنش میان تل آویو و انصارالله یمن

یک رسانه امریکایی از سفر هیئتی به ریاست مشاور ارشد رئیس جمهور امریکا در امور خاورمیانه، به عربستان برای انجام مذاکرات در خصوص تنش اخیر میان رژیم صهیونیستی و انصارالله یمن خبر داد.

میدل ایست نیوز: وب‌سایت خبری امریکایی اکسیوس اعلام کرد هیئتی به ریاست برت مک‌گورک، مشاور ارشد رئیس جمهور امریکا در امور خاورمیانه، برای اجرای مذاکرات درباره اوضاع یمن و تنش اخیر میان رژیم صهیونیستی و انصارالله وارد عربستان شد.

به گزارش الخلیج آنلاین، باربارا لیف، معاون وزیر خارجه امریکا در امور خاور نزدیک، تیم لیندرکینگ فرستاده ویژه امریکا در یمن و دن شابیرو، معاون دستیار وزیر دفاع امریکا در امور خاورمیانه، مک‌گورک را در این سفر همراهی می کنند.

این منبع به نقل از یک منبع آگاه اعلام کرد همکاری دو جانبه پایدار میان واشنگتن و ریاض برای اجرای عملیات سیاسی و تقویت ثبات در یمن و دریای سرخ در این مذاکرات بررسی می شود.

یکی از مسئولان کاخ سفید گفت مشاور ارشد رئیس جمهور امریکا در امور خاورمیانه، پس از عربستان، به مصر سفر خواهد کرد تا با مقامات مصری درباره مسائل دارای اهمیت مشترک و پیشرفت در گفت‌وگوها درباره آتش بس و توافق در خصوص اسیران رژیم صهیونیستی و حماس رایزنی کند.

بنا بر اعلام این پایگاه امریکایی، سفارت عربستان در واشنگتن، واکنشی به خبر مذاکرات نشان نداد.

اکسیوس اشاره کرد که اهمیت این سفر در این واقعیت نهفته است که نگرانی های عربستان در هفته های اخیر درباره تنش های فزاینده و امکان کشانده شدن به درگیری مجدد در یمن بیشتر شده است.

در 20 ماه جاری، جنگنده های رژیم صهیونیستی در واکنش به حمله پهپادی انصارالله یمن به تل آویو که منجر به شهادت یک نفر و مجروح شدن 11 نفر دیگر شده بود، انبار سوخت نیروگاه برق و تاسیسات نفتی بندر الحدیده در یمن را هدف قرار دادند.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا