خبر اولسیاسی

فهرست برجسته‌ترین شخصیت‌ها و فرماندهان ترور شده مقاومت به دست رژیم صهیونیستی

رژیم صهیونیستی با ترورهای شب گذشته در بیروت و تهران، تا کنون 6 تن از شخصیت‌ها و برجسته‌ترین فرماندهان مقاومت را به شهادت رسانده است.

میدل ایست نیوز: پس از ترور بامداد امروز اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در مقر اقامت خود در تهران، فهرست مهم‌ترین شخصیت‌ها و فرماندهان بلندپایه مقاومت که از زمان آغاز جنگ غزه تا کنون به دست رژیم صهیونیستی ترور شده‌اند، به 6 نفر افزایش یافت.

به گزارش الشرق الاوسط،، رژیم صهیونیستی در حمله شب گذشته خود به ضاحیه جنوبی بیروت از ترور «فواد شکر» مرد شماره 2 حزب الله و ارشدترین فرمانده نظامی این حزب خبر داد. ترور «فواد شکر» آخرین مورد از سری ترورهای اسرائیل در لبنان از ماه اکتبر است که همزمان با جنگ غزه و درگیری‌ها بین حزب الله و ارتش اسرائیل صورت می‌گیرد.

این در حالی است شمار نیروهای حزب الله که در نتیجه حملات اسرائیل از زمان آغاز جنگ تا کنون به شهادت رسیده اند به بیش از 350 نفر رسیده است که خبرگزاری رویترز فهرستی از برجسته‌ترین این چهره‌های ترور شده را به شرح ذیل منتشر کرده است:

فؤاد شکر:

«فواد شکر» یکی از برجسته‌ترین شخصیت‌های نظامی حزب‌الله از زمان تأسیس این حزب توسط سپاه پاسداران ایران در بیش از چهار دهه پیش بوده است. امریکا این فرد را به ایفای نقش محوری در بمب‌گذاری در پادگان تفنگداران دریایی این کشور در بیروت در سال 1983 متهم کرد که طی آن 241 سرباز امریکایی کشته شدند. این در حالی بود که واشنگتن برای او تا 5 میلیون دلار جایزه تعیین کرد. واشنگتن در سال 2015 به دلیل ایفای نقش حزب الله در کمک به ارتش سوریه، تحریم هایی را علیه فواد شکر اعمال کرد.

مقامات این رژیم مدعی شدند وی دست راست حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله و مسئول حمله در بلندی های جولان بوده است که به کشته شدن 12 کودک و نوجوان منجر شد در حالیکه  حزب الله  هرگز دست داشتن در این حمله را نپذیرفت.

محمد ناصر:

منابع ارشد امنیتی در لبنان اعلام کردند محمد ناصر از فرماندهان ارشد حزب الله و مسئول بخش عملیات این جنبش در جبهه ها بود.

وی در سوم ژوئیه در حمله هوایی اسرائیل به شهادت رسید. اسرائیل مسئولیت ترور او را بر عهده گرفت و اعلام کرد وی یگانی را فرماندهی می کرد مسئول شلیک موشک از جنوب غربی لبنان به سمت اسرائیل بود.

طالب عبدالله:

طالب عبدالله، یکی از فرماندهان ارشد حزب‌الله بود که در 12 ژوئن در حمله‌ای که اسرائیل مسئولیت آن را بر عهده گرفت، به شهادت رسید. تل آویو درباره او اعلام کرد این فرمانده حزب الله در هدف قرار گرفتن یک مرکز فرماندهی و کنترل در جنوب لبنان ترور شد.

منابع امنیتی در لبنان تصریح کردند او فرمانده منطقه مرکزی مرز جنوبی در حزب الله بود و جایگاهی مشابه محمد ناصر داشت و شهادت او باعث شد که حزب الله بارانی از موشک در سراسر مرز به سمت اسرائیل شلیک کند.

وسام الطویل:

«وسام الطویل»، یکی از فرماندهان نیروهای نخبه حزب الله، موسوم به نیروی رضوان بود. وی نخستین فرمانده برجسته حزب الله لبنان بود که توسط اسرائیل در حملات اخیر ترور شد. در همین حال یک منبع بلندپایه اظهار داشت او در کنار حزب الله در سوریه و عراق مستقر بود و از اکتبر تاکنون نقش برجسته ای در هدایت عملیات های حزب الله در جنوب داشته است. وسام الطویل، در 8 ژانویه در یک خودرو در روستایی در جنوب لبنان مورد حمله قرار گرفت و اسرائیل بعداً مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت.

صالح العاروری:

صالح العاروری، معاون دفتر سیاسی حماس، در حمله ای به دفتر این جنبش در حومه جنوبی بیروت در 2 ژانویه به شهادت رسید. اگرچه نخست‌وزیر پیشبرد امور لبنان، حزب‌الله و دیگر مقامات اسرائیل را متهم به این حمله کردند اما ارتش اسرائیل دست داشتن در قتل العاروری را تایید یا تکذیب نکرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا