سیاسی

در نشست شورای امنیت مطرح شد
تاکید ایران بر حق خود برای پاسخ مناسب به ترور هنیه

نماینده ایران در نشست شورای امنیت تاکید کرد که ایران حق پاسخ مناسب به ترور هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس را برای خود محفوظ می‌داند.

میدل ایست نیوز: نماینده ایران در نشست شورای امنیت تاکید کرد که ایران حق پاسخ مناسب به ترور هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس را برای خود محفوظ می‌داند.

به گزارش مهر، امیر سعید ایروانی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد عصر چهارشنبه به وقت محلی در نشست شورای امنیت سازمان ملل با موضوع: «وضعیت خاورمیانه» افزود: جمهوری اسلامی ایران این اقدام تروریستی شنیع را به شدیدترین وجه ممکن محکوم می‌کند و آن را به‌عنوان نقض جدی حقوق بین‌الملل و منشور سازمان ملل متحد و همچنین تجاوز به حاکمیت و امنیت ملی ایران می‌داند.

دیپلمات ارشد ایران اضافه کرد: این اقدام تجاوزکارانه تروریستی، که به اندازه کافی تحریک‌آمیز است، نقض جدی صلح و امنیت است و نیازمند اقدام فوری و مؤثر شورای امنیت سازمان ملل در اجرای وظایفش بر اساس منشور است.

وی تصریح کرد: متأسفانه، ایالات متحده آمریکا بار دیگر تصمیم گرفته چشم خود را بر روی واقعیت ببندد و از ریشه‌های وضعیت کنونی غافل شود. گروه‌های مقاومت فلسطین مانند حماس و دیگر گروه‌های مقاومت در منطقه تروریست نیستند. آن‌ها طبق قوانین بین‌المللی، گروه‌های مشروع و قانونی هستند و برای مبارزه با اشغالگری‌ها و تجاوزات ایجاد شده‌اند.

ایروانی ادامه داد: امروز در این نشست و در یک نمایش مزورانه، امریکا و دو کشور دیگر به دروغ جمهوری اسلامی ایران را مقصر دانسته و متهم کرده‌اند؛ بی‌آن‌که به ناکامی‌ها و شکست‌های خود به‌عنوان اعضای دائمی شورای امنیت در پایبندی به تعهدات بین‌المللی خود برای حفظ صلح و امنیت در منطقه اذعان کنند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا