سیاسی

در نشست شورای امنیت
سوریه و لبنان تلاش‌های تل‌آویو برای برافروختن آتش جنگ در منطقه را محکوم کردند

نمایندگان سوریه و لبنان در نشست اضطراری شورای امنیت به منظور بررسی پیامدهای ترور اسماعیل هنیه، تجاوزات رژیم صهیونیستی و تلاش‌هایش برای برافروختن آتش جنگ در تمام منطقه را محکوم کردند.

میدل ایست نیوز: نمایندگان سوریه و لبنان در نشست اضطراری شورای امنیت به منظور بررسی پیامدهای ترور اسماعیل هنیه، تجاوزات رژیم صهیونیستی و تلاش‌هایش برای برافروختن آتش جنگ در تمام منطقه را محکوم کردند.

به گزارش المیادین،« قصی الضحاک»، نماینده سوریه در سازمان ملل طی سخنانی در این نشست تصریح کرد: مسئولیت جنایت مجدل شمس متوجه اسرائیل است و این رژیم اشغالگر حق ندارد در این منطقه اشغال شده( متعلق به سوریه) دم از دفاع از خود بزند و به این موضوع استناد کند.

وی افزود: ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر حماس و حمله هوایی به ضاحیه جنوبی بیروت، به خوبی نشان دهنده نگرش این رژیم اشغالگر است.

نماینده سوریه در سازمان ملل در ادامه گفت: این حملات و تجاوزات بدون حمایت امریکا رخ نمی دهد چرا که امریکا بابت این تجاوزات با تشویق و دست زدن برای این رژیم متجاوز به او پاداش می دهد.

از سوی دیگر کاردار نمایندگی لبنان در سازمان ملل نیز در نشست شورای امنیت تاکید کرد : تجاوز اسرائیل به ضاحیه جنوبی بیروت فصل خطرناک تری در درگیری ها گشود چرا که این تجاوز منطقه را به سوی سوق دادن به جنگی تهدید می کند که امکان کنترل آن وجود نخواهد داشت.

وی تاکید کرد: اسرائیل متعاقب تجاوزات خود به ضاحیه جنوبی بیروت ، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس را در تهران ترور کرد که این اقدامات نشان از قصد این رژیم برای منفجر کردن اوضاع در منطقه است.

منبع
المیادین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا