سیاسی

در گفت‌وگوی باقری و فیدان عنوان شد؛
حمایت ترکیه از برگزاری نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی در پی ترور هنیه

وزیر خارجه ترکیه در گفت‌وگوی تلفنی با سرپرست وزارت امور خارجه ایران گفت: از ابتکار مشروع و دیپلماتیک ایران برای برگزاری نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی حمایت کامل می‌کنیم.

میدل ایست نیوز: علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه ایران در تماس تلفنی با هاکان فیدان، وزیر امور خارجه ترکیه، پیرامون آخرین تحولات مربوط به شهادت اسماعیل هنیه رهبر جنبش مقاومت اسلامی (حماس) توسط رژیم صهیونیستی گفت‌وگو و رایزنی کرد.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه ایران، باقری با قدردانی از حضور وزیر خارجه ترکیه در مراسم تحلیف رئیس جمهور ایران ابراز امیدواری کرد روابط دو کشور در دولت جدید بیش از پیش توسعه یابد.

وی با اشاره به جنایات وحشیانه رژیم اشغالگر صهیونیستی در خصوص شهادت اسماعیل هنیه اظهار داشت: رژیم  صهیونیستی با نقض جدی تمامیت ارضی و امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران، شخصیت برجسته جهان اسلام و مجاهد خستگی‌ناپذیر مقاومت فلسطین، هنیه را به شهادت رساند.

سرپرست وزارت خارجه ایران تاکید کرد: این اقدام  تروریستی خلاف حقوق بین الملل و مغایر با اصول منشور سازمان ملل متحد است و امنیت و ثبات منطقه ای را با مخاطرات جدی رو به رو خواهد ساخت و جمهوری اسلامی ایران از حق ذاتی و مشروع خود در پاسخ قاطع و پشیمان کننده در قبال این جنایت آشکار قطعا نخواهد گذشت.

باقری تصریح کرد: ضروری است نشست فوق العاده شورای امنیت سازمان ملل و نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی برای رسیدگی به ترور رهبر برجسته مقاومت فلسطین و نقض امنیت ملی، حاکمیت ملی و تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران برگزار شود.

وی همچنین افزود: لازم است تمام کشورهای منطقه این جنایت شنیع را محکوم کرده و اقداماتی قاطع در خصوص مقابله با اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی اتخاذ کنند.

فیدان نیز در این گفت‌وگو ضمن تسلیت شهادت هنیه به جهان اسلام و محکومیت اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در نقض آشکار خطوط قرمز و تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران گفت: از ابتکار مشروع و دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران برای برگزاری نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی حمایت کامل می‌کنیم و ترکیه نیز در شهادت این رهبر برجسته مقاومت فلسطین عزادار است.

منبع
وزارت خارجه ایران

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا