سیاسی

نامه لبنان به شورای امنیت و اتحادیه اروپا درباره اقدامات رژیم صهیونیستی

وزارت خارجه لبنان، نامه ای برای شورای امنیت و اتحادیه اروپا درباره حادثه هدف قرار دادن مجدل شمس در جولان اشغالی ارسال کرد.

میدل ایست نیوز: وزارت خارجه لبنان، نامه ای به شورای امنیت و اتحادیه اروپا درباره حادثه هدف قرار دادن مجدل شمس در جولان اشغالی نوشت.

به گزارش روسیا الیوم، وزارت خارجه لبنان در دو نامه جداگانه تاکید کرد که قصد حقیقی رژیم صهیونیستی، طولانی کردن اقدامات خصمانه و تشدید تنش و سوء استفاده از حادثه مشکوک در جولان اشغالی برای حملات بیشتر به لبنان است.

وزارت خارجه لبنان اشاره کرد که روایتی را که رژیم صهیونیستی بیان می کند، به دنبال منحرف کردن توجه ها از نقض بلند مدت قوانین بین المللی و بشردوستانه و اشغال اراضی عربی و ناکام گذاشتن تلاش های حقیقی با هدف تحقق صلح و عدالت در منطقه است.

لبنان از جامعه بین المللی خواست اشغالگری و حملات پی در پی رژیم صهیونیستی را محکوم کنند و تاکید کرد که نمی توان امنیت و ثبات پایدار در منطقه را بدون صلحی عادلانه و فراگیر برای حل ریشه ای درگیری ها و عقب نشینی نیروهای اشغالگر اسرائیلی از همه اراضی اشغالی براساس قطعنامه های سازمان ملل و شورای امنیت، محقق کرد.

وزارت خارجه لبنان به خطر وضعیت کنونی که بسیار خطرناک است اشاره کرد و افزود که هر اشتباهی ممکن است منطقه را به سمت جنگی فراگیر و ویران کننده که همه را درگیر خواهد کرد، بکشاند.

لبنان مجددا بر لزوم توقف آتش بس و پایبندی کامل به همه مندرجات قطعنامه 1701 به عنوان تنها راه برای جلوگیری از فجایع بیشتر تاکید کرد.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا