اجتماعیسیاسی

در دیدار الشمری و رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی ایران انجام شد؛
بررسی آخرین اقدامات عراق و ایران برای ارائه خدمات به زائرین اربعین

وزیر کشور عراق در دیدار رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی ایران، گزارشی از آخرین اقدامات دو کشور برای ارائه خدمات به زائرین اربعین حسینی ارائه کرد.

میدل ایست نیوز: عبدالامیر الشمری وزیر کشور عراق و اسماعیل احمدی مقدم، رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی ایران، با یکدیگر دیدار کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، در این دیدار، در خصوص ادامه همکاری‌های علمی و پژوهشی و توافقات در راستای نحوه همکاری‌های آموزشی و تبادل تجارب، نکات مثبتی مطرح و تبادل شد.

در ادامه، الشمری گزارشی از آخرین اقدامات دو کشور برای ارائه خدمات به زائرین اربعین حسینی ارائه و اظهار امیدواری کرد که این مراسم به بهترین شکل ممکن و با انسجام انجام پذیرد.

احمدی مقدم در ادامه ملاقات ها در سفر به عراق، با نعیم العبودی وزیر علوم کشور عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.

العبودی پس از عرض خیر مقدم به میهمانان، به نقاط مشترک فرهنگی و مذهبی دو کشور پرداخته و برای همکاری‌های علمی و دانشگاهی بین دو کشور برادر و دوست ایران و عراق اعلام آمادگی کرد.

همچنین، در این جلسه، رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی ایران، در ابتدا از وزیر علوم کشور عراق برای حضور در جمهوری اسلامی ایران و شرکت در مراسم افتتاحیه سال تحصیلی جدید دانشگاه دعوت به عمل آورد و در ادامه توضیحاتی در خصوص عناوین رشته‌ها و دانشکده‌های دانشگاه عالی دفاع ملی به طرف عراقی ارائه کرد.

قاسم الاعرجی، مشاور امنیت ملی عراق نیز روز گذشته در دفتر خود میزبان احمدی مقدم، بود.

دو طرف در این دیدار درباره تکمیل همه الزامات مربوط به تبادل تجربه و پژوهش و همکاری علمی میان دانشگاه عالی دفاع ملی ایران و مرکز مطالعات استراتژیک «النهرین» توافق کردند.

منبع
مهر

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا