اقتصادیسیاسی

تاکید اتحادیه اروپا بر تلاش برای فعال‌سازی اقتصاد عراق

سفیر اتحادیه اروپا در بغداد در دیدار با رئیس اقلیم کردستان عراق اعلام کرد که در راستای فعال‌سازی اقتصاد و ایجاد شغل در این کشور، تمام تلاش خود را خواهد کرد.

میدل ایست نیوز: نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق امروز شنبه از توماس سایلر سفیر اتحادیه اروپا در عراق استقبال کرد.

به گزارش شفق نیوز، ریاست اقلیم کردستان در بیانیه‌ای اعلام کرد بارزانی و سایلر در این دیدار روابط اربیل و بغداد را بررسی کردند.

دو طرف همچنین آخرین اقدامات و تحولات رایزنی میان بغداد و اربیل در راستای حل اختلافات را مثبت ارزیابی و بر حمایت خود از تداوم رایزنی برای حل این مشکلات از طریق تفاهم تاکید کردند.

در این راستا، سفیر اتحادیه اروپا در بغداد اعلام کرد که برای کمک به دولت اقلیم کردستان و دولت فدرال عراق در راستای فعال‌سازی اقتصاد و ایجاد شغل، تمام تلاش خود را خواهد کرد.

دهمین سالگرد کشتار دسته جمعی ایزدی‌ها، وضعیت فعلی و آتی ایزدی‌ها و طیف‌های مختلف در اقلیم کردستان عراق و تاکید بر توافق‌نامه عادی‌سازی اوضاع در سنجار بین بغداد و اربیل، موضوع مهاجرت و آخرین تحولات وضعیت منطقه دیگر محورهای رایزنی در این دیدار بوده است.

منبع
شفق نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا