سیاسی

تاکید بارزانی بر تداوم تلاش برای عادی سازی اوضاع در سنجار

نخست وزیر اقلیم کردستان عراق به مناسبت دهمین سالروز کشتار جمعی ایزدی ها، بر تداوم تلاش با دولت فدرال برای عادی سازی اوضاع در سنجار و بازسازی آن تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کردستان عراق امروز شنبه به مناسبت دهمین سالروز کشتار جمعی ایزدی ها در سنجار و اطراف آن، بر تداوم تلاش با دولت فدرال عراق برای عادی سازی اوضاع در سنجار و بازسازی آن تاکید کرد.

به گزارش شفق نیوز، وی بر لزوم اجرای توافقنامه سنجار به صورت کامل برای تحقق امنیت و ثبات نیز تاکید کرد.

بارزانی در بیانیه ای با اشاره به کشتار جمعی ایزدی ها توسط تروریست ها، گفت که هنوز بسیاری از آنها مفقود هستند و اوضاع منطقه تاکنون پایدار نشده که این امر در پی تسلط گروه های شبه نظامی و قانون شکن بر قانون در سنجار، مانع بازگشت آوارگان شده است.

نخست وزیر اقلیم کردستان عراق ضمن تاکید بر تلاش برای تامین امنیت بازگشت داوطلبانه شایسته و با کرامت برادران و خواهران ایزدی به سرزمین خود، بر لزوم اجرای کامل توافقنامه سنجار در راه برقراری امنیت و ثبات در منطقه و تحویل مسئولیت حفاظت و مدیریت سنجار به اهالی اصلی خود تاکید کرد.

گروه تروریستی داعش در 3 اوت 2014 به شهر سنجار در غرب نینوا یورش برد و بسیاری از ایزدی ها را به شهادت رساند و آنها را آواره کرد و مناطق سکونت آنها را از بین برد.

گفتنی است بغداد و اربیل، در 9 اکتبر 2020 بر سر عادی سازی اوضاع در سنجار توافق کرده بودند.

منبع
شفق نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا