سیاسی

رایزنی تلفنی وزیران خارجه مصر و عربستان درباره تحولات منطقه

وزیر خارجه مصر در تماس تلفنی با همتای سعودی خود، درباره آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی بحث و تبادل نظر کرد.

میدل ایست نیوز: وزیر خارجه مصر در تماس تلفنی با همتای سعودی خود، درباره آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی بحث و تبادل نظر کرد.

به گزارش المیادین، بدرعبدالعاطی وزیر خارجه مصر و فیصل بن فرحان همتای سعودی وی درباره آخرین تحولات و چالش‌های منطقه ای و بین المللی تلفنی گفتگو کردند.

احمد ابوزید سخنگوی وزارت خارجه مصر در این باره گفت که عبدالعاطی در این تماس تلفنی بر عمق روابط برادرانه میان دو کشور و راههای پیشبرد همکاری میان مصر و عربستان در زمینه های مختلف و نیز تمایل خود به ادامه هماهنگی و رایزنی دوجانبه برای مقابله با چالش های منطقه ای و بین المللی تاکید کرد.

دو طرف همچنین تشدید تنش خطرناک در منطقه طی روزهای گذشته در نتیجه سیاست های افراطی رژیم صهیونیستی و شیوه ها ترورها که این رژیم در پیش گرفته است، بررسی کردند.

وزیر خارجه مصر بر اهمیت توقف تشدید تنش و ضرورت عمل کردن قدرت های بزرگ بین المللی و در راس آنها ایالات متحده به ایفای نقش و مسئولیت خود در توقف این تنش تاکید کرد.

وزیر خارجه عربستان هم از تمایل به ادامه مسیر تقویت روابط دوجانبه میان دو کشور برادر و ادامه همکاری مشترک برای تقویت هماهنگی و رایزنی در خصوص مسائل و چالش های بین المللی برای تحقق منافع دو ملت و نیز تلاش برای تضمین امنیت و ثبات منطقه خبر داد.

منبع
المیادین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا