اقتصادی

تامین برق صدها ساختمان در بغداد با انرژی خورشیدی

برق صدها ساختمان دولتی در بغداد در نخستین پروژه در نوع خود در عراق از طریق انرژی خورشیدی تامین می‌شود.

میدل ایست نیوز: دولت عراق در نخستین پروژه در نوع خود در این کشور، با شرکت‌های خصوصی همکاری خواهد کرد تا صدها ساختمان اصلی و بزرگ در بغداد، در تهویه مطبوع، روشنایی و سایر فعالیت‌ها، متکی به انرژی خورشیدی باشند.

به گزارش العربی الجدید، این پروژه شامل کاخ دولت و ساختمان پارلمان نیز می‌شود و در چارچوب اقداماتی با هدف حل بحران انرژی و کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای مضر از سوی ژنراتورها و نیروگاه‌های برق است.

پیش از این پارلمان عراق پیشنهاد داده بود که پنل‌های خورشیدی و هر آنچه به آن مرتبط است، از عوارض گمرکی معاف شوند تا شرکت‌ها و موسسات و کارخانه‌ها تشویق شوند حتی به صورت جزئی به سمت انرژی خورشیدی برای تامین برق مورد نیاز خود بروند.

امانج الهرکی، عضو کمیسیون انرژی پارلمان عراق گفت که 546 ساختمان دولتی از جمله ساختمان پارلمان و کاخ دولت به سمت استفاده از انرژی خورشیدی خواهند رفت.

وی اشاره کرد که شرکت‌های بخش خصوصی این پروژه را با نظارت کامل دولت و اتصال ساختمان‌ها به سیستم الکترونیکی وابسته به وزارت برق انجام خواهند داد.

دولت عراق، در نیمه ماه اکتبر 2023، پروژه‌ای را به ارزش 90 میلیارد دینار برای اجرای پروژه‌های انرژی خورشیدی در ساختمان‌های دولتی تصویب کرد.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا