خبر اولسیاسی

تعهد امریکا به رژیم صهیونیستی برای ادامه جنگ در غزه

روزنامه اسرائیلی یدیعوت آحارونوت فاش کرد که امریکا به رژیم صهیونیستی برای ازسرگیری جنگ در نوار غزه در صورت به نتیجه نرسیدن مرحله دوم مذاکرات آزادی اسرا، چک سفید امضا داده است.

میدل ایست نیوز: امریکا پیش‌نویسی را تقدیم رژیم صهیونیستی کرده است که به این رژیم اجازه می‌دهد پس از عقد قرارداد مربوط به آزادی اسرا، جنگ در نوار غزه را از سرگیرد.

به گزارش العربی الجدید، روزنامه اسرائیلی یدیعوت آحارونوت روز دوشنبه، فاش کرد که امریکا پیش‌نویس موافقت‌نامه‌ای را در اختیار رژیم اشغالگر اسرائیل قرار داده است که بر اساس آن در صورت به نتیجه نرسیدن مرحله دوم توافق پیشنهادی امریکا در خصوص آزادی اسرا، این رژیم بتواند نبرد در نوار غزه را از سر بگیرد.

در همین ارتباط کانال 13 عبری رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل نیز شروطی را وضع کرده از جمله اینکه تعدادی از اسرای فلسطینی آزاد شده به کشورهای خارجی تبعید شوند.

این روزنامه نوشت: موضوع تعهدنامه امریکا در مورد احتمال از سرگیری درگیری‌ها پیش از دیدار جو بایدن، رئیس جمهور امریکا و نتانیاهو در واشنگتن مطرح شد و عمدتاً مربوط به ضمانت دادن به رژیم تل آویو مبنی بر پایبند نبودن آن به آتش بس تا ابد و تحت هر شرایطی است.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا