سیاسی

تدابیر استثنایی رژیم صهیونیستی در برابر حمله احتمالی ایران

دستگاه امنیت داخلی رژیم صهیونیستی یک پناهگاه زیرزمینی بسیار مجهز را در شهر قدس برای بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم و دیگر مقامات و فرماندهان ارتش تدارک دیده است.

میدل ایست نیوز: وب گاه اسرائیلی «والا» فاش کرد دستگاه امنیت داخلی اسرائیل (شین بت)، یک پناهگاه زیرزمینی در قدس برای سنگر گرفتن بنیامین نتانیاهو، نخست‌ وزیر و دیگر مقامات این رژیم که در انتظار حمله پیش‌ بینی‌ شده ایران به سر می برند، تدارک دیده است.

به گزارش الجزیره، این منبع افزود: پناهگاه در نظر گرفته شده بگونه ای است که مقامات اسرائیلی می توانند برای مدت زمان طولانی در آن بمانند و مجهز به دستگاه‌های اداره و کنترل مرتبط با وزارت دفاع در تل‌ آویو است و در برابر انواع سلاح ها از جمله سلاح های شیمیایی مستحکم  و مصون خواهد ماند.

در همین ارتباط خبرنگار الجزیره از پایان رایزنی های امنیتی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و یوآو گالانت، وزیر دفاع این رژیم درباره پاسخ به این حمله احتمالی خبر داد.

نتانیاهو با بیان اینکه اسرائیل از نظر دفاعی و تهاجمی برای هر سناریویی آماده است، گفت: علیه محور شرارت به رهبری ایران وارد یک جنگ چند جانبه خواهد شد.

این در حالی است که فرمانده جبهه داخلی اسرائیل نیز از ارزیابی خطرات و آمادگی های لازم خبر داده و گفته است پلیس و جبهه داخلی در حال گفت‌وگو درباره سازوکارهای هماهنگی در طول جنگ هستند.

در همین ارتباط، «میری رِگِو» وزیر حمل و نقل این رژیم هم اعلام کرد اگر اسرائیل مورد حمله قرار گیرد، ممکن است از هواپیماهای نیروی هوایی و اتوبوس های دریایی از یونان کمک بگیرد ضمن آنکه در حال حال ارزیابی وضعیت با خطوط هوایی اسرائیل و مدیریت فرودگاه بن گوریون است.

«الی کوهن»، وزیر انرژی اسرائیل هم اعلام کرد تصمیم گرفته است ذخایر زغال سنگ و سوخت را به حداکثر برساند.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا