سیاسی

جده میزبان اجلاس فوق‌العاده سازمان همکاری اسلامی

شهر جده روز چهارشنبه آینده میزبان نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی به منظور بررسی تداوم جنایات رژیم صهیونیستی است.

میدل ایست نیوز: عربستان سعودی روز چهارشنبه همین هفته میزبان نشست فوق العاده سازمان همکاری اسلامی در شهر جده به منظور بحث و بررسی تداوم جنایات رژیم صهیونیستی خواهد بود.

به گزارش روسیا الیوم، این سازمان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: نشست فوق‌العاده کمیته اجرایی خود در سطح وزرای خارجه را به منظور بحث و بررسی ادامه جنایات رژیم اشغالگر اسرائیل علیه ملت فلسطین از جمله جنایت ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، در مقر دبیرخانه سازمان همکاری برگزار می‌کند.

در این بیانیه آمده است: این نشست در حالی برگزار می‌شود که جنایات رژیم اشغالگر اسرائیل علیه ملت فلسطین بویژه ساکنان نوار غزه ادامه دارد و تاکنون منجر به شهادت بیش از 40 هزار نفر و مجروح شدن 91 هزار شهروند فلسطینی شده است که اکثر آنها زن و کودک هستند و افزون بر آن مناطق غیر نظامی از جمله 43 هزار باب منزل و همچنین زیرساخت‌ها، امکانات بهداشتی و آموزشی، مساجد و عبادتگاه‌ها و اماکن تاریخی هدف قرار گرفته‌اند و قریب به 2 میلیون فلسطینی از خانه و کاشانه خود آواره شده‌اند.

تل آویو در حالی به جنگ غزه ادامه می‌دهد که تمام قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل برای پایان دادن به این جنگ و دستورات دیوان بین المللی دادگستری برای اتخاذ تدابیری به منظور جلوگیری از نسل کشی و بهبود اوضاع فاجعه بار انسانی در غزه را نادیده می‌گیرد.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا