سیاسی

انهدام 5 پهپاد، شناور و موشک انصار الله توسط نیروهای امریکایی

فرماندهی مرکزی ایالات متحده امریکا، اعلام کرد که 5 پهپاد، شناور و موشک ضد کشتی انصار الله را در خلیج عدن، دریای سرخ و مناطق تحت کنترل انصار الله در یمن منهدم کرده است.

میدل ایست نیوز: فرماندهی مرکزی ایالات متحده امریکا، اعلام کرد که 5 پهپاد، شناور و موشک ضد کشتی انصار الله را در خلیج عدن، دریای سرخ و مناطق تحت کنترل انصار الله در یمن منهدم کرده است.

به گزارش روسیا الیوم، در بیانیه سنتکام آمده است که نیروهای امریکایی طی 24 ساعت گذشته، 3 پهپاد که از مناطق تحت کنترل انصار الله به سمت خلیج عدن شلیک شده بود و یک پهپاد در مناطق تحت کنترل انصار الله را منهدم کرده اند.

سنتکام اشاره کرد که نیروهای امریکایی با موفقیت یک شناور بدون سرنشین و یک پهپاد و موشک ضد کشتی را نیز در دریای سرخ منهدم کردند.

از نوامبر گذشته، انصار الله ده‌ها حمله موشکی و پهپادی به کشتی‌های تجاری در دریای سرخ و دریای عرب را در حمایت از فلسطینیان نوار غزه انجام داده‌است. بر اساس ادعای انصار الله، این کشتی‌ها با رژیم صهیونیستی مرتبط و یا راهی بنادر آن هستند.

واشنگتن، رهبری یک ائتلاف دریایی بین‌المللی را با هدف «حفاظت» از ناوبری دریایی در این منطقه استراتژیک، که 12 درصد تجارت جهانی از آن می‌گذرد، در دست دارد.

نیروهای امریکایی و بریتانیایی از 12 ژانویه، حملات خود را به مواضع انصار الله در یمن آغاز کردند.

ارتش امریکا به تنهایی هر از چند گاهی به موشک‌ها و پهپادهایی حمله می‌کند که مدعی است آماده پرتاب هستند.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا