خبر اولسیاسی

ستاد عملیات مشترک عراق: به اطلاعاتی از عاملان حمله به عین الاسد دست یافتیم

فرماندهی ستاد عملیات مشترک عراق اعلام کرد که طرف ها و تشکیلات امنیتی از طریق تلاش اطلاعاتی و امنیتی به اطلاعات مهم از مرتکبان حمله به عین الاسد دست یافتند.

میدل ایست نیوز: فرماندهی ستاد عملیات مشترک اعلام کرد که بخشی از پایگاه عین الاسد که در آن شماری از مستشاران ائتلاف بین المللی حضور دارند به واسطه 2 راکت که از خودرویی در شهر حدیثه شلیک شده، روز گذشته، هدف حمله قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، در این بیانیه آمده است که در حالی که عراق بر حاکمیت و استقلال خود تاکید می کند، قاطعانه با هرگونه حمله از داخل عراق یا خارج از آن به اراضی عراق، منافع و اهداف عراق و از سوی هر طرفی که باشد و به هر شیوه، مخالف است.

ستاد عملیات مشترک عراق اعلام کرد که مخالفت خود با هر گونه اقدام جسورانه در هدف قرار دادن پایگاه های عراق و هیئت های دیپلماتیک و اماکن حضور مستشاران ائتلاف بین المللی و هر اقدامی که موجب افزایش تنش در منطقه می شود یا عراق را به سمت پیامدهای خطرناک می کشاند یا به منافع مختلف کشور آسیب می زند، اعلام می کند.

فرماندهی ستاد عملیات مشترک اشاره کرد که طرف ها و تشکیلات امنیتی از طریق تلاش اطلاعاتی و امنیتی به اطلاعات مهم از مرتکبان این حمله دست یافتند و اکنون آنها تحت تعقیب هستند تا مجازات شوند و مسئولان، فرماندهان و افسران مقصر نیز محاکمه خواهند شد.

فرماندهی ستاد عملیات مشترک عراق ضمن تاکید بر تلاش ها برای حفظ امنیت و ثبات عراق، اعلام کرد که از این عراق تبدیل به صحنه ای برای تسویه حساب و برهم زدن اوضاع و کشیده شدن به سمت جنگ و پیامدهای درگیری شود را نخواهیم پذیرفت.

پیش از این خبرگزاری رویترز گزارش داد که چندین نظامی امریکایی در پی حمله موشکی به پایگاه هوایی عین‌الاسد که در غرب عراق قرار دارد، زخمی شدند.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا