اجتماعی

وزارت حمل و نقل عراق طرح خدماتی زیارت اربعین را آغاز کرد

دفتر اطلاع رسانی وزارت حمل و نقل عراق اعلام کرد این وزارتخانه طرح امنیتی ویژه اربعین را آغاز کرد.

میدل ایست نیوز: دفتر اطلاع رسانی وزارت حمل و نقل عراق در بیانیه ای اعلام کرد که به دستور مستقیم محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق و نظارت و پیگیری میدانی رزاق محیبس السعداوی وزیر حمل و نقل کشور، این وزارتخانه طرح امنیتی ویژه اربعین را آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، این منبع ضمن تاکید بر شرکت تمامی نهادهای وزارتخانه در خدمت رسانی به زائران اباعبدالله الحسین (ع)، اعلام کرد شرکت کل بنادر عراق علاوه بر تلاش مستمر خود در ارائه بهترین خدمات به زائران در مرز شلمچه از جمله آب، غذا و محل خواب، برای جا به جایی زائران از این گذرگاه مرزی به ایستگاه قطار بصره و پارکینگ موحد بصره، خودروهایی فراهم کرده است تا پس از آن به استان کربلا منتقل شوند.

دفتر اطلاع رسانی وزارت حمل و نقل عراق افزود شرکت عمومی حمل و نقل مسافران عراق برای جا به جایی زائران از گذرگاه های مرزی 50 اتوبوس اختصاص داده و 650 دستگاه اتوبوس ذخیره، برای استفاده در مواقع مورد نیاز آماده شده است.

در بیانیه دفتر اطلاع رسانی وزارت حمل و نقل عراق آمده است شرکت عمومی راه آهن عراق آمادگی دارد تا در محورهای بغداد-کربلا، بصره-کربلا، سوق الشیوخ-ناصریه-کربلا، دیوانیه-کربلا و بالعکس 16 قطار جدید را برای جا به جایی زائران وارد عمل کند.

در بیانیه مذکور ذکر شده است که عملیات اعزام زائران از طریق ناوگان هوایی از فرودگاه های بغداد و نجف آغاز شده و تمامی 26 هواپیمای به مقاصد بحرین، کویت، بیروت، ایران، هند و پاکستان در حالت آماده باش قرار دارند و اتوبوس هایی برای حمل و نقل مسافران از دو فرودگاه بغداد و نجف به شهر کربلا فراهم شده است.

در بیانیه مذکور آمده است شرکت حمل و نقل زمینی با 130 کامیون برای ارائه حمایت لجستیک و کمک به تشکل های وزارت حمل و نقل عراق با هماهنگی کمیته عالی زیارت اربعین در این طرح شرکت خواهد کرد.

منبع
واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا