سیاسی

الموید: با محتواهای مخرب درباره مراسم امنیتی به شدت برخورد می کنیم

رئیس سازمان ارتباطات و رسانه عراق با تاکید بر ضرورت پوشش عینی و واقع گرایانه مراسم با شکوه اربعین در رسانه ها، در خصوص انتشار کلیپ ها و محتواهای مخرب و تصنعی با هدف مخدوش کردن این مراسم پربرکت هشدار داد.

میدل ایست نیوز: رئیس سازمان ارتباطات و رسانه عراق از برخورد با رسانه هایی خبر داد که بخواهند به هرشکل ممکن به شعائر حسینی ضربه یا آسیب وارد کنند.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، «علی المؤید»، رئیس سازمان ارتباطات و رسانه عراق روز چهارشنبه اعلام کرد با هیچ رسانه ای اعم از دیداری، شنیداری و مکتوب که بخواهد به شعائر حسینی ضربه بزند، تعارف نخواهیم کرد و این اقدام را برنمی تابیم.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، علی الموید در سخنرانی خود در سومین همایش سالانه مربوط به آغاز پوشش فراگیر و جامع مراسم اربعین با اشاره به حمایت ها و نظارت مستقیم نخست وزیر عراق بر نحوه برگزاری این مراسم در سطح ملی و بین المللی تصریح کرد: ما به عنوان عراقی افتخار می کنیم که برای برگزاری این مراسم بزرگ معنوی در کشورمان انتخاب شده ایم چرا که این مراسم نشان از ارزش هایی نظیر مخالفت قاطع با ظلم و بی عدالتی و تجاوز در هر زمان و مکانی است و در واقع تریبون و بستری برای مقدس شمردن آزادی و التزام و تعهد به اصول فطری و انسانی است که قلب آزادگان جهان را عاشق عراق، مردم، زیارتگاه ها و مقدسات این کشور کرده است ضمن آنکه مردم عراق تلاش دارند به بهترین شکل ممکن، در پذیرایی، مهمان‌نوازی، بخشش، سخاوت و مراقبت و حمایت از زائران مشارکت داشته باشند.

وی با اشاره به مسئولیت رسانه ها در پوشش چهره واقعی عراق و مردم این کشور و این مناسبت باشکوه و بی نظیر تصریح کرد: سازمان ارتباطات و رسانه‌، وجود برنامه‌های مشکوک و خرابکارانه‌ای را که تلاش دارند با تبلیغ و انتشار کلیپ‌ها و محتوای مخرب و تصنعی ، مراسم اربعین را مخدوش کنند، به دقت رصد می کند و با همکاری نهادهای امنیتی، حداکثر مجازات را علیه افرادی که بخواهند به دنبال این برنامه ها و محتواهای مخرب باشند، اعمال خواهد کرد.

الموید با تأکید بر ضرورت هوشیاری و پیشه کردن احتیاط به منظور جلوگیری از افتادن در دام این برنامه‌ها که سعی در ایجاد نزاع و مخدوش کردن این مراسم پربرکت دارند،  اعلام کرد: سازمان ارتباطات و رسانه عراق، برای تمامی زائران اباعبدالله الحسین(ع) از سراسر جهان در عراق و همچنین تمامی رسانه های عراقی و عربی و خارجی ها و کارکنان آنها پیام تقدیر و سپاس ارسال می کند.

وی بر لزوم پوشش خبری تحولات اربعین با بالاترین سطح دقت و عینیت، بر ضرورت وحدت کلمه و انسجام ملی، فکری و معنوی، بر تولید محتواهای رسانه ای هدفمند با مستند کردن وقایع اربعین تاکید کرد .

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا