سیاسی

الشرق الاوسط نوشت:
تلاش عراقی‌ها برای مهار تنش با نظامیان امریکایی

روزنامه الشرق الاوسط نوشت که دولت عراق و جناح های مختلف سیاسی تلاش خود را برای مهار تنش ها با نیروهای امریکایی و دور نگه داشتن کشورشان از شبح جنگ گسترده تر به شدت افزایش داده اند.

میدل ایست نیوز: پس از حمله به پایگاه امریکایی «عین الاسد» در عراق و زخمی شدن پنج نظامی این کشور طی این حمله، طرف عراقی تلاش های خود را برای حفظ آتش بس با امریکا افزایش داده است.

به گزارش الشرق الاوسط، ائتلاف شیعی حاکم در عراق پس از حمله موشکی به پایگاه «عین الاسد» در غرب این کشور، در تلاش است تا از برهم خوردن و فروپاشی آتش بس موجود بین گروه های مسلح عراقی و نیروهای امریکایی جلوگیری به عمل آورد.

در همین ارتباط، ارتش عراق با انتشار بیانیه‌ای ضمن قول دادن برای بازداشت مجریان این حمله پس از به دست آوردن اطلاعات مهم درباره آنها، اعلام کرد: با هرگونه اقدام بدون ملاحظه و بی محابا در هدف قرار دادن پایگاه‌های نظامی به شدت مخالف است.

از سوی دیگر ائتلاف «چارچوب هماهنگی» به منظور بررسی پیامدهای تنش در منطقه خاورمیانه پس از ترور اسماعیل هنیه رهبر جنبش حماس و واکنش احتمالی ایران به این عملیات، نشستی در منزل هادی العامری، رئیس ائتلاف فتح در پارلمان عراق برگزار کرد.

رسانه های عراقی گزارش دادند در این نشست موضوع حمایت از دولت عراق به منظور دور نگاه داشتن این کشور از شبح یک جنگ گسترده تر مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

منبع
الشرق الاوسط

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا