سیاسی

18 کشته و زخمی پس از اعلام جنگ عشایر سوریه علیه «قسد»

عشایر عرب دیرالزور در حالی علیه نیروهای سوریه دمکراتیک اعلام جنگ و بر آزادسازی مناطق از وجود این گروه تاکید کرده است که اخبار درگیری های امروز از کشته و زخمی شدن 18 نفر حکایت دارد.

میدل ایست نیوز: عشایر عرب سوریه برای آزادسازی ساکنان مناطق «الفرات» و «الجزیره» از دست نیروهای سوریه دموکراتیک معروف به «قسد» در حالی اعلام جنگ کردنده اند که اخبار جدید امروز حکایت از کشته شدن سه نفر و زخمی شدن 18 نفر در درگیری های امروز در مناطق تحت کنترل نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) در کرانه شرقی رود فرات در حومه دیرالزور حکایت دارد.

به گزارش روسیا الیوم، پس از وقوع درگیری های مسلحانه در اطراف روستاهای شرقی شهر دیرالزور سوریه که به نظر می رسد سرآغاز یک سری درگیری جدید باشد، هر کدام از نیروهای عشایر عربی و نیروهای سوریه دمکراتیک بیانیه های تندی صادر کردند .

به گزارش دیده بان حقوق بشر سوریه، گروهی از شبه نظامیان محلی تحت پوشش گلوله های توپ و خمپاره به مواضع نیروهای سوریه دموکراتیک در شرق فرات در حومه دیرالزور حمله کردند که در این حملات سه نفر کشته و 15 نفر دیگر زخمی شدند.

شیخ «ابراهیم الهفل» فرمانده نیروهای عشایر عربی با انتشار یک فایل صوتی به قبایل عربی مناطق الفرات و الجزیره اعلام کرد: به ساکنان و افکار عمومی و فرزندان قبایل و عشایر عربی مناطق الجزیره و الفرات اعلام می کنیم: ما به خوبی می دانیم که درد و رنج های شما بابت اشغالگری های شبه نظامیان تروریست در منطقه قندیل در حال افزایش است. ما فرزندان شما در ارتش عشایر هرگز سلاحهای خود را به زمین نخواهیم گذاشت مگر آنکه این سرزمین را از لوث گروههای تروریستی در قندیل پاک کنیم . ما فرزندان این سرزمین هستیم که در آن به دنیال آمده ایم و بزرگ شده یم و هرگز بر سر آن چانه زنی یا سازش نخواهیم کرد.

در این بیانیه تصریح شده است: هدف ما آزادسازی سرزمین خویش است و نخواهیم پذیرفت با هیچ حزب و طرفی از جمله نیروهای سوریه دمکراتیک که در سطح بین‌المللی در زمره گروههای تروریستی طبقه‌بندی می‌شوند، ارتباط داشته باشیم. ما صاحبان حق هستیم و قادر به آزادسازی سرزمین و اداره امورمان هستیم.

در این بیانیه تاکید شده است ما به مردم خود خیانت نخواهیم کرد و اشغالگر دیگری را جایگزین اشغالگر دیگری نخواهیم کرد. خون ما ارزان نیست و فقط آن را در راه دین و ملت و سرزمین عربی خویش فدا خواهیم کرد.

از سوی دیگر نیروهای سوریه دموکراتیک نیز با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: گروههایی از نیروهای ارتش سوریه و سایر نیروهای دفاع ملی، تحت پوشش و آتش گسترده توپخانه و گلوله های خمپاره، حملاتی زمینی به کرانه‌ رود الفرات در شرق دیرالزور انجام دادند.

قسد در ادامه این بیانیه به درگیری های شدید بین نیروهای شورای دیرالزور، پرسنل نظامی هجین و گروه‌های مهاجم در مجاورت روستاهای ذیبان، اللطوه و ابوحمام اشاره کرد.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا